Moderator: Lizzy
Suzanne schreef: Hoihoi,Ik merk dat er verschillende definities zijn voor vleessnijdsels. De Islamitische slachterij hier in Tolbert verstaat er het volgende onder: als een geslacht dier wordt uitgebeend wordt er het mooie, malse vlees afgesneden voor de menselijke consuptie, maar de delen rond de kop (kopvlees) en de delen vlak onder de huid zijn te vet voor de verkoop, dat noemt hij vleessnijdsel. En die heb ik graag voor de hond!
Ik heb een vraagje, waar ik zo 1 2 3 niet het antwoord op vind in het archief.
Wat zijn vleessnijdsels? Is dat zeg maar het afsnijdsel van vlees wat een slager overhoudt (en weggooit) als hij het vlees in mooie lappen ter verkoop snijdt?
Zijn er nog andere dingen die ik als tractatie min of meer zou kunnen geven?
Groetjes,
Suzanne
Suzanne schreef: Hoihoi,Hoe langf eet jouw hond al kvv bij zijn brokken en in welke verhouding geef je de brok/kvv.
Ik heb een vraagje, waar ik zo 1 2 3 niet het antwoord op vind in het archief.
Wat zijn vleessnijdsels? Is dat zeg maar het afsnijdsel van vlees wat een slager overhoudt (en weggooit) als hij het vlees in mooie lappen ter verkoop snijdt?
Vooralsnog blijf ik mij brokken en kvv (niet gaan slaan ;-) omdat Merlijn toch al zo 'rot' eet, maar ik ben niet te beroerd om hem bijvoorbeeld in plaats van een kauwbot of bullepees of een eitje (dat krijgt hij wel van ons namelijk) een stukje afsnijdsel te geven. Ik stel me namelijk voor dat dat gewoon een stukje rauw vlees is, waar niets mis mee is.
Natuurlijk realiseer ik me goed dat dat GEEN volwaardige maaltijd is, dat het er zelfs niet op lijkt volwaardig te zijn, maar als afwisseling en als aanvulling op hetgeen hij krijgt zou het misschien leuk zijn?
Zijn er nog andere dingen die ik als tractatie min of meer zou kunnen geven?
Groetjes,
Suzanne
Suzanne schreef: Hij krijgt ook af en toe een rookbot. Ja, ik weet het, dat is niet barfs ;-) maar om maar aan te geven dat ik probeer te zoeken naar afwisseling. DAT is naar mijn mening nog het allerbeste ;-)Maar bedoel je hiermee afwisseling van brokken kvv en barfse tussendoortjes? Ik denk dat het dan toch beter is om kvv en barfse tussendoortjes te gaan afwisselen, omdat je hond dan niet belast wordt met totaal verschillende voeding die op totaal verschillende wijze wordt verteerd.