Lizzy schreef:
Als je voldoende variatie hebt in ook vlees, orgaanvlees en vis, dan lijkt me dit echt geen enkel probleem! Kip, lam, eend is al heel wat. Lust hij misschien konijn?
Qua vlees krijgt ie over de laatste 8 weken: parelhoen, eend, rund, lam, kip, kalf, kalkoen en geit als ik het goed heb onthouden.
Vis tot eergisteren alleen filet van zalm en kabeljauw omdat ie de rest niet wilde. Nu heeft ie sardien uit blik ontdekt (in olijfolie) en dat gaat erin als koek.
M.b.t orgaanvlees is ie een pietlut: hart vindt ie heerlijk, van kip en rund. Lever van kip (sinds kort) en schelvislever (ook pas)Nier, soms lukt het me 15 gram door het vlees te mengen. Pens wel van rodi dus gemalen, maar geen kippepens of ik moet het weer verstoppen, wat ik dus ook doe. Ik wil proberen binnenkort een wat kleinere lap vuile pens te kopen. Het hart aandeel is dus eigenlijk wat te hoog.
Ik ben trouwens gestopt met iedere maaltijd compleet te maken, dat is niet te doen op langere termijn. Zeker met zulke kleine maaltijden is het makkelijker om een botmaaltijd af te wisselen met andere maaltijden. Eens in de twee weken check ik de percentages en stel eventueel wat bij.
Konijn lijkt me een goed idee om te proberen.(Kalfsrib ook hoor Kruimel) Is de karkas het zachtste deel?