Hellupie!!! Nou wijfel ik al weer

Moderator: Lizzy
Sjanet schreef: Nou krijg ik over 4 weken een pup en dacht ik zo onderhand veel gelezen te hebben en het een klein beetje te weten lees ik net op een ander forum dat pups 3 tot 5 % van hun lichaamsgewicht mogen eten.Waarover twijfel je dan?
Hellupie!!! Nou wijfel ik al weer![]()
![]()
Angelique schreef: Waarover twijfel je dan?Ik twijfel nu heel erg over de hoeveelheden die ik straks moet geven
Sjanet schreef: Nou krijg ik over 4 weken een pup en dacht ik zo onderhand veel gelezen te hebben en het een klein beetje te weten lees ik net op een ander forum dat pups 3 tot 5 % van hun lichaamsgewicht mogen eten.Volgens mij moet je 3% rekenen over het volwassen gewicht van je hond. Wat voor ras is het?
Hellupie!!! Nou wijfel ik al weer![]()
![]()
nikèdog2000 schreef: sylviaHier wegen ze 9 a 10 kilo, ik heb natuurlijk teven en amies zijn de kleinste jachthonden ze wegen een stuk minder dan de engelse
hoeveel wegen jou honden?
die van mij 10.5 kilo
en krijgen ook 200 gram
ik dacht dat cockers groter zijn
Sjanet schreef: Ik twijfel nu heel erg over de hoeveelheden die ik straks moet gevenAh, nou, over het algemeen heeft men het hier vaak over 50 gram p kg. lichaamsgewicht wat dan overeenkomt met die 5% die jij "elders" gelezen hebt, maar die hier overigens ook regelmatig genoemd wordt. Deze hoeveelheden neem je als richtlijn. Wordt je pup te dik geef je wat minder en andersom.
Angelique schreef: Ah, nou, over het algemeen heeft men het hier vaak over 50 gram p kg. lichaamsgewicht wat dan overeenkomt met die 5% die jij "elders" gelezen hebt, maar die hier overigens ook regelmatig genoemd wordt. Deze hoeveelheden neem je als richtlijn. Wordt je pup te dik geef je wat minder en andersom.Er worden dan wel heel verschillende adviezen gegeven. 50 gram per kilo betekent voor een pup van 5 kilo is dus 250 gram. Iemand anders zegt 10% van 5 kilo, dus is dan het dubbele aan voer. Ian Billinghurst's zegt dat je het gewicht moet nemen van de volwassen hond en daar dan 3% van mag geven.
Wat voor pup krijg je?