Moderator: Lizzy
Kokimo schreef: Lees net op een Frans teckelforum over dat honden vaak allergisch kunnen reageren op kippevlees! Heeft iemand hier ooit van gehoord?Volgens mij maakt het geen biet uit. Een hond kan net zo allergisch zijn voor kip als voor rund, lam, graan, vruchtenlimonade etc.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Laura2004 schreef: Ziggy is ook allergisch voor kip. Zij was bijna helemaal kaal en ze zat onder de zweertjes: tussen haar tenen, op haar voetkussentjes, op haar borst en buik. En haar oren waren vuurrood.Hoe ben jij erachter gekomen? Ook laten testen? wazt geef je haar nu voor vleesbotten voornamelijk?
Tarek schreef: Ik heb Tarek laten testen op een allergie omdat hij vieze ogen blijft houden en veel jeuk heeft.Hoe testen ze dat bij een hond?
Dat heb ik bij http://www.natuurlijkinbalans.nl gedaan.
Er kwam een allergie uit voor kip (en ander gevogelte) en graan uit.
Dus voorlopig ff geen gevogelte hier (wel jammer) en dan maar kijken of het helpt.
Kokimo schreef: Hoe ben jij erachter gekomen? Ook laten testen? wazt geef je haar nu voor vleesbotten voornamelijk?Door een eliminatie dieet te doen. Ze krijgt kalfribben en voorheen eend (maar dat is niet meer verkrijgbaar bij mijn slager vanwege vogelgriep, eend kwam uit Turkije) geitenribben en vis en ze krijgt 2 dagen in de week bibi (de dagen dat mijn andere hond kip eet, en het rare is dat er in bibi wel gemalen kippenbot zit, maar schijnbaar kan ze daar wel tegen ???). En ze krijgt lams en rundvlees.