Moderator: Lizzy
Bullekes schreef: nou de tong was wel zo groot (zie mijn weblog) dat dat echt van een rund wasIk neem aan als hij alleen rund verkoopt dat er gen varkensoor tussen kan zittenm, bij twijfel zou ik even bellen, maar wat ik al eerder zei, als dat oor varken is en je voert geen varken vanwege het gevaar van auleski dan kun je die tong ook weggooien als die indezelfde zak heeft gezeten wegens besmetting.Ik dach ook altijd dat koeie oren ene vouw haden en varkens beetje slappe hangoren ???
roefus schreef: Ja, maar dan kan ik me zoveel afvragen.In principe mogen rund en varken niet zo bij elkaar vervoerd worden en inderdaad kan besmetting ook voorkomen bij de slager als die de boel niet goed gescheiden houdt. Dus daar zou je ook uit kunnen concluderen dat je gewoon een karbonaadje kunt voeren daar hij bij de slager al zij aan zij met de runderlap heeft gelegen.
Als ik in een slagerij rundvlees koop en dit ligt netjes náást het varkensvlees.
En door welke handen werd het neergelegd....raakte iemand misschien beide soorten vlees aan ????
Behalve bij een Islamiet (die geen varkensvlees verkoopt) denk ik eigenlijk dat dit risico er dus steeds inzit.