Hendrik doet het geweldig. De nekjes en de vleugeltjes gaan prima. Hij kraakt mooi alle botjes. Hij poept mooi (wat een stuk minder dan de dikke drollen voorheen op de brokken

Gijs is er ook erg blij mee: hap, slik, alles weg. Gisteren heb ik ze voor het eerst kippenvleugels gevoerd. Alles netjes kapot geknipt. Extra kapot geknipt, want ik voorzag al een probleem bij Gijs. En ja hoor, hap slik weg. Vastgehouden en tuurlijk mijn vingers aan gort. Werkhandschoenen aan en die vreet ie gewoon mee met de vingers. Iedere maaltijd kost me dus een werkhandschoen!
Hoe ga ik het voor elkaar krijgen dat Gijs ook knabbelt en kauwt? Op zich gaat het goed: ondanks hap slik weg verteert de boel goed en poept hij ook prima. Maar ik durf hem beslist geen karkassen of ander spul te geven! Zal ik voor hem dan toch de boel moeten malen? Of moet ik een keer een groot bot voor hem aanschaffen waardoor hij wel MOET kluiven? En zo ja, wat voor een bot dan?
Ik ben bij Gijs extra bezorgd, want hij heeft al een keer een verstopping gehad in zijn maag/darmkanaal met alle gevolgen van dien!