jammer genoeg nog geen antwoord gehad op mijn laatste vragen

De zak brokken is nu bijna leeg en er komt GEEN nieuwe. Inmiddels heb ik urenlang het forum door zitten spitten en mijn best gedaan niet in alle info om te komen ('t is veeeeel, hoor, voor een nieuwkomer

1 Ik heb begrepen dat ik het beste kan beginnen met complete maaltijden uit een pakje en dan langzamerhand overstappen (af en toe) op 'helemaal vers'. Klopt dat?
2 Hier in de buurt is alleen Rodi te krijgen, maar gelukkig kan ik via iemand aan Energique van de groothandel komen. Zij komt me zaterdag 12 kilo brengen. Toch heeft ook Bibi (waar voor mij wat moeilijker aan te komen is) mijn belangstelling. Mijn man werkt in Hoogvliet waar het voor mij dichtstbijzijnde verkooppunt is. Hij is echter momenteel in de lappenmand. Omdat ik zelf (nog) niet kan autorijden, wil ik me dus niet helemaal op dit merk fixeren. Kan ik beide merken t.z.t. naast elkaar gebruiken?
3 Ik heb nog wat verpakkingen Runner vuile pens liggen (wist ik veel dat dat geen goed merk en bovendien incompleet voer is ....) Ik gooi uit principe geen voedsel - en zeker geen vlees - weg, dus ben ik het nu aan het opmaken, vermengd met Rodi (tja, ik heb immers nog even niets anders) Kan dat? Of maak ik er nu helemaal een potje van? ??? ??? ??? Of kan ik beter die Runner met de Energique opmaken?
4 Harde, staande botten (voor mij zijn dat dan mergpijpen en grove botten met knokkels), zo heb ik inmiddels begrepen, zijn slecht voor de gebitten

Maar hij houdt heel erg van wat knauwen tussendoor. Wat zou ik hen/hem in plaats van die harde botten nu kunnen geven? En ik meende ergens iets over die leerachtige kauwbotten te hebben zien staan, maar kan het niet meer terugvinden. Zijn die slecht (ja, waarschijnlijk dus wel...) en wat is daar dan mee?
5 Na een aantal weken is kippennekken een goed iets om erbij te proberen. Klopt dat? Moeten daar nog groentes bij als ik toch ook dagelijks ('s ochtends zeker!) complete maaltijden geef? Mag ik ook eerder al ribben of iets dergelijks tussendoor geven? (Dus naast die complete maaltijden?) Of wordt dat te veel van het goede?
6 Het lijkt me wel wat af en toe verse pens te gaan geven, maar nu heb ik via via gehoord dat een dierenarts hier in de buurt dit zijn clienten sterk afraadt vanwege de 'troep' die dit zou bevatten. Dus geen stinkie stinkie, maar afvalstoffen uit het milieu die dit in hoge concentraties zou bevatten. Wat moet ik daar nu van denken?????? ??? ??? ??? ???
Alvast bedankt voor de antwoorden!!!!!!!!!!!!!
Groetjes van mij en poten van Frankie en Jaymz