Ik moet je zeggen dat ik bij groentemix al helemaal nooit iets weeg. Ik zorg altijd wel dat:
* Ik niet teveel kool gebruik. Ik maak gemiddeld zo'n 7 kilo groentemix tegelijkertijd en dat vries ik dan in. Ik gebruik niet in iedere mix kool, maar als ik kool gebruik, dan zal het eerder zo rond de 500 gram liggen, qua gewicht. Schat ik (ik kwak er gewoon een stronkje broccoli of handje spruitjes bij

).
* Ik zorg dat ik altijd wel iets van onder de grond (zoals wortel ofzo) er in heb zitten, maar wegen : daar doe ik niet aan. Ik gebruik wel een grote verschijnenheid aan groentes, gebruik ook lekker wat bladgroentes en meestal wel iets van gekiemde groentes (alfalfa).
* Ik let erop dat ik niet teveel groentes in 1 mix gebruik die veel nitraat bevatten. Ik gebruik dus geen andijvie EN paksoi EN veldsla EN bietjes, maar meestal een van deze.
* Ik gebruik niet teveel spinazie vanwege het feit dat stoffen in spinazie zich schijnen te binden aan calcium. Ik gooi er soms wel een paar handjes in.
* Ik gebruik geen prei/ui. Wel gebruik ik altijd wat teentjes knoflook maar nooit zodanig veel dat het uitdraait op een halve teen per hond per dag. Dat vind ik veel te veel voor dag in dag uit, week in week uit te voeren. Gewoon, 4 of 5 teentjes op 7 kilo mix (en dat is hier dan voor drie honden en dus voor 20 a 25 dagen).