Ik ben van de zomer 3 weken wezen kamperen in Frankrijk. We stonden bijna elke dag ergens anders. Ik heb 1 keertje een versvleesvoer zien liggen. Dogideal of zoiets. Maar heb het niet geprobeerd. Ik heb overal in supermarkten onderdelen gekocht om zelf samen te stellen. Voor nood heb ik wat blikjes vis meegenomen en wat potjes gepureerde groente, babyvoeding van de groene winkel. Niet ideaal, maar als je per ongeluk niets anders hebt een redelijk alternatief.
Je kunt in grote supermarkten heel veel krijgen om een goed menu samen te stellen, zelfs al hebben ze geen pakketjes "pour chien".
Ik heb onder andere dit gekocht: côtes d'agneau (lamsribben) poitrine d'agneau (lamsborst, maar ziet eruit als ribben) foie d'agneau (lamslever, je kunt vaak ook bakjes met lever of niertjes kopen van allerlei diersoorten, foie de... ) rognons d'agneau (lamsniertjes) côtes de veau (kalfsribben) queue de veau (kalfsstaart) morceaux de lapin (stukken konijn, meestal rug en poten) demi lapin (half konijn, dan krijg je vaak een complete helft met lever en niertjes erbij) en stukken kalkoen (dinde), kip (poulet) en eend (canard), gevogelte is trouwens 'volaille'. Ik heb ook een keer een hele kalfsnier gegeven (rognon de veau) en deze keer vond ik ook pattes de chevrette (jonge geitepootjes) en allerlei soorten wild, waarvan de uitgebeende botten in een pakketje "pour animaux" aangeboden werden in de Leclerc-supermarkt (bij mijn familie in Frankrijk is dat tot nu toe de enige supermarkt waar ik zo'n pakketje heb gevonden, raar...).
Ik ben vast nog iets vergeten, dan schrijf ik het ook wel op, maar je kunt heel veel vinden in de supermarkten daar om zelf mee samen te stellen. 't is wel even raar zo op de camping bij je tentje. Er waren soms wel mensen die een beetje raar opkeken van zo'n hond die vol overgave vlees van haar lamsribbetjes aan het trekken is, zo met een poot op een kant om 'm tegen te houden...

Maar kreeg ook vaak leuke reacties.
groetjes Eva