Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
#472975
Tries, heel triest,... :'(
Ben bij twee slagers geweest en een lijst gegeven van wat ik allemaal aan vlees;bot wil geven.
Ik kan aan runderhart,- longen en -darmen (had ik niet eens gevraagd) komen. Heb in de supermarkt al kippehartjes, -levertjes, -maagjes gevonden. En ook lamsribben. Kippe delen moet ik dan ook in de supermarkt kopen en... dat is het...
Ik kan niet aan slachtafval zoals pens enz komen. *zucht* :( Ik ga nu nog eens naar een vleesverwerkend bedrijf...

Heb ondertussen al weer een lading duck besteld, pfff... transport kost ook een hoop, maar ik ben nog goedkoper uit als met het barfen (zoals het er nu voor staat).
>:(
Door *Axel*
#473463
Tja slachthuizen zal wel een oplossing zijn, maar ik moet er 1 vinden eerst....
Brrrrr... en ik gruwel al als ik er nog maar aan denk om daar een poot binnen te zetten...
Bedenking: als de slager geen slachtafval kan verkrijgen, waarom zou ik het als particulier dan wel krijgen? Heeft het misschien iets te maken met voedselveiligheid oid?
Door Borke
#473635
Heb je in je vriendenkring mensen die in de horeca werken?
Wellicht kan je via hen in een horeca groothandel terecht waar je in ieder geval voordeliger uit bent dan bij de gewone slager.
Kijk ook eens of je op Oostenrijkse hondenfora of mailinglijsten mede BARF-ers vinden kan.
Het is gewoon lastig om als onervaren BARF-er te starten zonder regionale hulp!
Door *Axel*
#474222
AstridStraver schreef: Heb je in je vriendenkring mensen die in de horeca werken?
Wellicht kan je via hen in een horeca groothandel terecht waar je in ieder geval voordeliger uit bent dan bij de gewone slager.
Kijk ook eens of je op Oostenrijkse hondenfora of mailinglijsten mede BARF-ers vinden kan.
Het is gewoon lastig om als onervaren BARF-er te starten zonder regionale hulp!
Das ook een idee. Ken wel mensen met een restaurant hier. Had ik nog niet aan gedacht.
Oostenrijkse hondenfora zijn zeldzaam. Heb er nog geen een goeie gevonden. Ik denk dat Oostenrijkers met internet een zeldzaam ras zijn ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door