Hallo allemaal,
Ik zit hier al een tijdje mee te lezen en heb nu besloten om mijn honden anders te gaan voeren. Maar hoe weet ik nog niet en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zal proberen mijn situatie te schetsen en mijn vragen erbij.
Ik ben in het bezit van drie labradors waarmee ik de jacht doe. Ze krijgen alle drie Prins brokken met af en toe Duck (in de avond of een hele vleesdag). De oudste teef (nova) is 4,5 jaar en eet eigenlijk alles, zoals een echte labrador Het is een hele energieke hond (wat ook te danken is aan haar verleden), maar ik heb wel gemerkt dat ze bij een teveel aan eiwitten (dit was me ooit verteld) veel onrustiger en drukker is. Ze zit dan niet lekker in haar vel. De middelste is een reu van bijna 2 jaar die van alle de meeste aanleg heeft om te dik te worden. Hij staat me af en toe werkelijk vragend aan te kijken waarom hij zo weinig brokken van me krijgt, maar als ik meer geef wordt hij gewoon een tonnetje
De jongste is nu 16 weken en dus volop in de groei. Ze heeft met 8 weken een flinke darminfectie gehad en daarom kreeg ik RC van de dierenarts mee om haar darmen te ontlasten. Ik heb haar toen overgezet op Prins en Duck en nu gaat het prima.
Maar wat moet ik nu doen? Ik wil ze eigenlijk niet meer continu op de brokken hebben, omdat ik er zo onderhand ook van overtuigd ben dat dit "junk food" is voor mijn hondjes en wil wat anders. Ik heb al vreselijk veel zitten lezen, boeken, internet noem maar op. Kan ik eens gewoon een tijdje kijken hoe ze het op complete vers vlees voeding doen (bv carnibest ofzo) met af en toe een dag brokken ertussen door, of iets anders? Ik hoop op jullie reacties!