Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door oscar
#469422
Sedert ruim een maand ben ik volledig overgegaan op barfen. Tot grote tevredenheid.
Mijn hond Oscar, Rottweiler reu van 22 maanden, ziet er blakend van gezondheid uit en is zeer energiek. Er is echter een probleem. Hij wordt steeds lichter qua gewicht. Hij is de afgelopen maand een aantal kilo's afgevallen (weegt momenteel ca. 45 kg.) Hij eet goed totaal ca. 1500 gr. per dag. Waarvan het grootste deel vlees conform de barf methode. Is dit afvallen een normaal verschijnsel bij barfen?

Groet,
Lex
Door Peet
#469431
Dat kan heel goed, want je voert je hond geen koolhydraten (=suikers) meer. Het gevolg is dat je hond veel slanker en strakker (en gezonder ;)) wordt.
Door Lizzy
#469689
Onze Brutus en Pinkel zijn ook heel erg afgevallen toen ik ze overzette op rauwe/verse voeding. Zoals Peet al schrijft: komt door het ontbreken van koolhydraten in de voeding. Op een gegeven moment stabiliseerde het bij beide honden hoor. Ze werden op een gegeven moment niet meer lichter en bleven nog een tijd dun (Brutus zelfs ronduit ontzettend mager). Ik ben iets meer gaan voeren en ben toen zoveel mogelijk vleesbotten en vlees in grote stukken gaan voeren. Ook heb ik gekozen voor de wat vettere vleessoorten (lam, schaap, geit, vette stukken pens). En INEENS was hij te dik ;D. Toen was zijn lichaam er aan gewend. En moest hij op dieet ;D

Als hij gezond en energiek is: dan zou ik hooguit iets meer gaan voeren maar verder gewoon afwachten. Je kunt nu wel koolhydraten bij gaan voeren, maar gezondheidtechnisch is dat niet aan te bevelen. Tenzij het echt de spuigaten uitloopt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door