Hoi Hylke, zo te lezen is het inderdaad tijd om jouw hondje op een subliem versvlees voer te zetten. Hoe de overstap het beste gemaakt kan worden (langzaam of "cold turkey"): dat durf ik niet te zeggen, maar er zitten hier voldoende experts om jou daar antwoord op te geven!!
Want Hylke, ik heb ook jarenlang een Dalmaat gehad met vreselijke darm/maag problemen... Oh oh, deze arme hond heeft zoveel antibiotica kuren gehad, dat ik ze niet meer kan tellen... Ik ben over gestapt op versvlees en daarna ben ik zelf eten gaan samen stellen. Op de dag dat ik versvlees/arf ben gaan voeren, heeft hij nooit meer zo verschrikkelijk diarree gehad dat het bloed eruit kwam! (afkloppen op ongelakt hout

). Hij at ook Eukanuba Lam en Rijst trouwens.... Ik zeg niet dat het door de Eukanuba komt (ik zou niet durven), maar ik zeg wel dat brokken niet helpen een hond weer gezond darm/maagstelsel te geven.
En, wat Paul ook al schreef (ik BLIJF Paul herhalen - sorry Paul!), je moet vooral extra probiotics geven. Dat zijn goedaardige bacterieen (acidophilus is 1 van deze goedaardige bacterieen). Ze zitten in yoghurt met rechtsdraaiend melkzuur, ze zitten in pens en je kunt ze in capsules kopen (bij de reformwinkel of drogist). Geef jouw hondje maar lekker vaak van deze probiotics, in welke vorm dan ook (ik zou ook maar een tijdje capsules geven - daar zit lekker veel in) met versvlees! Pens kun je inderdaad in dierenwinkels kopen, maar, je moet wel VUILE pens hebben (van rund of schaap). Deze goedaardige bacterieen zitten ook in drankjes als Yakult, maar dat moet je ook niet geven. Daar zit veel suiker in of onnatuurlijke zoetstoffen en dat is slecht voor de hond.
Heb jij zo'n speciaal honden-yoghurt gekregen bij de fotograaf? Die bedoelen we dus niet

. Dat is rommel en VEEL te duur! Gewoon, de Biologische Yoghurt van Albert Heijn of zo.
Mag ik nu een gekke vraag stellen Hylke? De aanvallen van diarree en overgeven, gebeurde dit soms na vaccinaties? (direct na of tot drie maanden na de vaccinatie).
Groetjes, Lizzy