Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door macgirlie
#468027
We zitten nu een week in Spanje en het aanbod van vers vlees voor de hondjes is niet al te groot. Het meeste vlees is erg duur en ik ben geen type om naar een slachthuis of zo te gaan. Tot nu toe heb ik wel kipkarkassen en kippenlevertjes kunnen kopen en natuurlijk rundergehakt. Van de week zag ik lamsribben voor iets van 4 of 5 euro de kilo maar had ze niet meegenomen omdat ik nog kip had liggen. Vandaag waren ze er niet meer. Ook pens heb ik nog nergens kunnen vinden. Ik had ook sardines gekocht maar die moesten ze niet.... die hebben we dus maar zelf soldaat gemaakt. Volgende week nog maar eens proberen of ik nog wat kan scoren. Maar als ik dus niet aan vers vlees kan komen moet ik gaan kiezen tussen blikvoer of brokken.... KVV hebben ze hier ook nog nooit van gehoord. Wat geniet dan de voorkeur, brokken of blik?
Door tieneke
#468036
Zou gewoon kipkarkas en lamsribben en rundergehakt geven en wat je er nog bij kan kopen is mooi natuurlijk.
Als dit voor 1 of 2 weken is zou ik me niet te druk maken ;)
Prettige vakantie!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#468044
tieneke schreef: Zou gewoon kipkarkas en lamsribben en rundergehakt geven en wat je er nog bij kan kopen is mooi natuurlijk.
Als dit voor 1 of 2 weken is zou ik me niet te druk maken ;)
Prettige vakantie!
Precies dat was ook de achterliggende gedachte van mijn vraag.
Door Laura2004
#468046
Je hebt in Spanje op de markt (overdekte markt) vaak slagers staan die alleen maar "slachtafval" verkopen: vlees resten waar redelijk veel vet aan zit, pens, hart, niertjes, lamskoppen, je kan ook overal op de markt ook kippenkarkassen en konijnenkarkassen (ook konijnenkoppen) krijgen en rond deze tijd ook veel gevogelte: patrijzen en fazant. Het verbaast mij dus echt dat je niks kan vinden. Ik vind het aanbod in Spanje voor mijn honden altijd groot. Ze snijden zelfs alles netjes in stukken als je dat vraagt (zelfs de lamskoppen en orgaanvlees). En je kan ook hele kippen kopen met alles erop en eraan (dus kop, maag lever hartje, ze halen er dan wel dat bolletje met steentjes uit en de blaas, want daar wordt het vlees bitter van) Maar als je de taal niet spreekt lijkt het me wel moeilijk. Er staat in de bieb een spaanse barf lijst van mij, misschien heb je daar iets aan. En als je trouwens maar voor een paar weekjes daar bent dan maakt het niet uit als ze niet zo gevarieerd eten. ;)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 14 jan 2006, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#468059
tieneke schreef: Dus even naar de (overdekte) markt ;)
In spanje wordt er buiten op de markt geen eten verkocht vandaar, alleen kleding en andere spullen. ;)
Door macgirlie
#468071
Vanaf vandaag zijn we hier nog 5 weken. Een markt heb ik wel kunnen vinden (inderdaad alleen maar spullen en groente en fruit maar geen vlees of vis) maar een overdekte markt nog niet. En ik spreek de taal natuurlijk ook niet echt dus dan is het best wel moeilijk om een slagerij binnen te stappen en uit te leggen dat je vlees zoekt voor je honden. Heb uiteraard wel de Spaanse barflijst in mijn broekzak maar ik ben qua vlees niet zo'n held. Ik vraag me alleen af als ik het bij kipkarkassen, kippenlevertjes, lamsribben en rundergehakt hou met af en toe een eitje, een beetje groente en een beetje yoghurt en af en toe wat sardines of tonijn uit blik (vers willen ze niet eten) of ze dan voedingsstoffen tekort komen?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#468077
macgirlie schreef: Vanaf vandaag zijn we hier nog 5 weken. Een markt heb ik wel kunnen vinden (inderdaad alleen maar spullen en groente en fruit maar geen vlees of vis) maar een overdekte markt nog niet. En ik spreek de taal natuurlijk ook niet echt dus dan is het best wel moeilijk om een slagerij binnen te stappen en uit te leggen dat je vlees zoekt voor je honden. Heb uiteraard wel de Spaanse barflijst in mijn broekzak maar ik ben qua vlees niet zo'n held. Ik vraag me alleen af als ik het bij kipkarkassen, kippenlevertjes, lamsribben en rundergehakt hou met af en toe een eitje, een beetje groente en een beetje yoghurt en af en toe wat sardines of tonijn uit blik (vers willen ze niet eten) of ze dan voedingsstoffen tekort komen?
Denk het niet en het is altijd 100x beter dan brokken of blik!
Door Lizzy
#468085
macgirlie schreef: Vanaf vandaag zijn we hier nog 5 weken. Een markt heb ik wel kunnen vinden (inderdaad alleen maar spullen en groente en fruit maar geen vlees of vis) maar een overdekte markt nog niet. En ik spreek de taal natuurlijk ook niet echt dus dan is het best wel moeilijk om een slagerij binnen te stappen en uit te leggen dat je vlees zoekt voor je honden. Heb uiteraard wel de Spaanse barflijst in mijn broekzak maar ik ben qua vlees niet zo'n held. Ik vraag me alleen af als ik het bij kipkarkassen, kippenlevertjes, lamsribben en rundergehakt hou met af en toe een eitje, een beetje groente en een beetje yoghurt en af en toe wat sardines of tonijn uit blik (vers willen ze niet eten) of ze dan voedingsstoffen tekort komen?
Voor die 5 weken? Ik denk ook dat je dat gerust kunt doen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door