1. Als wij 's avonds thuiskomen, is't groot feest. We worden uitbundig begroet, maar na een paar minuten (we hebben zelfs de tijd niet om onze motorkledij uit te doen) staat Filou te wachten aan de keukendeur. Dit versta ik dan als: "ik heb honger... ga je mij eten geven??"
Ik geef Filou nu sinds halverwege oktober BARF en hij is niet bijgekomen, noch afgevallen. Ik heb hem deze week gewogen, en hij woog een mooie 18.5kg. Dit woog hij in november ook.
Mijn vraag is dus: heeft hij inderdaad honger?? Zou ik zijn porties moeten verhogen???
2. Gisteren was zijn ontlasting blijkbaar heel hard. Eerst kreeg hij er moeiteloos een paar bolletjes uit. Maar daarna heeft hij toch een goeie 5 minuten staan persen om er nog iets uit te krijgen, wat uiteindelijk wel gelukt is. Het zag er toen vrij normaal uit, maar wel niet zo groot. Daarna waren het terug bolletjes... Net geen konijnekeutels... Ik denk nochtans niet dat ik hem teveel bot geef. Ik geef hem ook geen kale lamsribbetjes meer.
Dit was zijn menu voor deze week:
Ma: 200gr kipkarkas
100gr lever
100gr groentemix
Di: 200gr steenbok
200gr sardien
1 ei
Woe: 200gr kippevleugel
100gr hart
100gr groente
Do: 200gr steenbok
100gr groente
1 ei
Vrij: 200gr kipkarkas
100gr nier
Za: 200gr steenbok
200gr sardien
1 ei
Zo: 100gr orgaan (Ik weet nog niet wat, ik moet nog gaan kopen)
Dus, volgens mij ziet dat er niet spectaculair slecht uit. Bij het steenbok is het volgens mij ook niet 50:50 vlees:bot. Er hangt iets meer vlees aan.