Onze border collie Didot eet nu per dag ong. 1kg vers.
Barf en c.b. om de dag.
Hij krijgt één maal per dag eten. Is dit te veel in een keer, geen vergrote kans op maagdraaiing of zo???
Moderator: Lizzy
peerle schreef: ik heb lucy nooit kvv gegeven, enkel BARF (tja, en daarvoor een hele tijd brok en blik), voornamelijk omdat ik hier geen kvv vind, niet omdat ik zoveel zelfvertrouwen had om direct over te stappen hoorWe geven nu ook vaker op wisselende tijden eten.....nooit last van galbraken o.i.d.. Maar dan zou ik toch ook naar BARF toewerken, zodat de hond zijn tanden en kaken tegoei kan gebruiken en gevarieerder te eten krijgt.
Ik geef haar nu nog 5 maaltijden per week en volgende week ofzo gaat daar nog 1 maaltijd af, ik denk dat ik het dan een hele tijd zo ga houden. Lucy vindt haar vastendagen helemaal niet erg en vind het duidelijk ook leuk veel te eten in 1 keer, dit is wel over een periode van nu 18 weken denk ik (ik heb mijn map hier niet bij) langzaam opgevoerd van 450 gram per maaltijd naar nu 1010-1040 (+-) gram. Ze is een Golden Retriever van 30 kg en 7 jaar, dus ik wou zeker alles langzaam genoeg doen, kwestie dat haar pancreas kon 'volgen'. Maar het is dus idd belangrijk heel langzaam te tijd tussen de maaltijden langer te maken en de hoeveelheid op te voeren. Het is ook HEEL belangrijk dat je hond niet weet wanneer hij eten krijgt of een vastendag. Als je hem geconditioneerd hebt door steeds op vaste momenten van de dag te voeren, en dan doe je dat ineens niet meer, is de hond al verteringssappen aan het produceren voor de vertering. Die kunnen niks doen in de maag zonder eten, en je hond kan dan gaan overgeven (de verteringssappen moeten eruit). Maar eigenlijk lees je best 'Rauwe voeding voor honden' eens.
Groetjes,
Veer
KayleighShanden schreef: Tja geen idee, bij mij krijgen ze de CB verdeeld over 2 keer, maar met barfdagen gebeurd het ook regelmatig dat ze maar 1 keer krijgen omdat sommige onderdelen erg lastig te verdelen zijn...Zo deed ik het eerst ook, maar dan had Didot na het eten nog altijd erg veel honger. Bovendien verteert Nox haar eten veel beter als ze één maaltijd krijgt.(ze blijft nu eindelijk op gewicht)