Is het de bedoeling dat ze voor altijd op een lager gewicht blijft of gaat het alleen om de periode dat ze moet herstellen?
Je kan het denk ik op twee manieren aanpakken. Of je gaat in totaal terug in de voedingshoeveelheid, maar dan krijgt ze inderdaad maar weinig, met eventuele honger en zo tot gevolg (of heeft whoofer sowieso altijd honger

) Je zou natuurlijk ook in plaats van de botjes ERBIJ, ze IN PLAATS VAN een gedeelte van de avondmaaltijd te doen. dan krijgt ze in ieder geval dezelfde hoeveelheid.
Je kan het ook à la Atkins aanpakken en dan is het aan jou om te kijken of je dit permanent of alleen tijdens de herstelperiode doet. Je moet dan de totale hoeveelheid koolhydraten (dwz ook groente) drastisch verminderen zodat ze in ketose raakt (maar ik zou niet weten wanneer honden in ketose raken, wie weet is ze dat al, gezien de geringe hoeveelheid koolhydraten die ze nu al binnenkrijgt) . Bij mensen is het zo dat je bij een hoeveelheid koolhydraten van minder dan 20 gram per dag in ketose raakt. Dit ligt bij de hond waarschijnlijk een stuk lager.
Ketose wil zeggen dat er overgeschakeld wordt van glucoseverbranding naar vetverbranding. Dit zijn twee verschillende stofwisselingen. Je zou dan bij benadering even moeten uitrekenen wat in de groentemix zit aan koolhydraten en ik zou dan niet meer dan 5 gram per dag geven (5 gram koolhydraten dus he

) Ik schat dat dit neerkomt op een ijsklontje per dag, maar misschien zit ik er naast. Voordeel is dat als ze in ketose is, dat ze dan een voortdurende vet-verbrandings-stofwisseling is, dus wie weet helpt het.
Maar het is natuurlijk wel een heel andere omschakeling, een hond die eerst 100 gram groente per dag eet en dan dit terug brengt naar een ijsklontje, of mensen waarvan het grootste gedeelte van hun menu bestaat uit koolhydraten die terug gaan naar 20 gram per dag.
Geef whoofer maar een dikke knuf!
groetjes Eva