alle puppen maken t goed,
alleen een van de teefjes (die die naar de VS is gegaan) kreeg enkele dagen na aankomst (4) diarree, kotsen, werd heel erg ziek,
de DA daar heeft dmv bloedonderzoek parvo gekonstateerd en heeft de volgende dag (vorige week woensdag) gelijk een bloedtransfusie gedaan (weet niet of dat een normale behandelwijze is, maar t heeft haar wel goed gedaan)
vrijdag mocht ze naar huis en inmiddels is ze er weer helemaal boven op (kreeg net een mailtje dat t haar niet eens is aan te zien dat ze ooit zo ziek is geweest, zowel lichamelijk niet en ZEKER NIET in haar gedrag/karakter)
hun DA had ook een compliment gegeven dat t een hele STERKE pup was zo goed als hoe ze dit alles doorstaan had, heb dus wel een klein beetje de hoop dat dit mede komt door de start die ik ze met vers gegeven heb.......
Alleen de vraag.............WAAR heeft ze t opgelopen, ik (en meerdere DAsen die ik het inmiddels gevraagd heb) denk niet bij mij, heb nl GEEN EEN andere pup ziek gehad........en dit teefje is gevlogen met een tussenstop waarbij ze een nacht op t vliegveld van Frankfurt in een hondenhotel heeft doorgebracht..........alleen dan heeft ze dus wel een hele korte incubatie tijd van 4 a 5 dagen gehad (donderdag eind van de middag op Frankfurt en dinsdag (voor ons eind van de dag) de eerste symptomen.......
kreeg van een DA die ik het gisteren vroeg de tip om de buitenland-gangers in t vervolg met 8 wk al hun 2de enting te geven (ipv met 9 wk) en ze dan met 8,5 wk te laten vliegen omdat ze zo beter beschermd zijn..........hoe denken jullie daar over......?