Moderator: Lizzy
EstherVanPuck schreef: Storm weegt zo'n 27 a 28 kilo en krijgt tegenwoordig ruim een kilo CB. Voor die tijd zat hij al heel lang op 900 gram, dus meer als Niels.Hoe oud is Storm?
AstridStraver schreef: Hoe oud is Storm?Storm is zo'n 2 weken jonger dan Niels, 1 januari wordt ie 7 maanden.
Borke is 20 maanden en weegt 22 kg en krijgt 500 gram per dag, toen hij nog volop in de groei was heeft hij een tijdje 600 gram gekregen.
Elise schreef: Storm zijn nestbroertje Romeo heeft hier pas een paar weekjes gelogeerd en die kreeg 1200 gram KVV op een dag.Tjonge, 1200 gram! Het verschilt dus echt duidelijk per hond. En wat Elise zegt, als ie het goed doet op 750 gram, dan moet je dat lekker zo houden.
Ik denk dat je dus echt gewoon per hond moet gaan kijken, als Niels het goed doet op 750 gram KVV dan zou ik het gewoon lekker zo houden![]()
Bianca schreef: Verstandig, toch?Zeker weten!!![]()
EstherVanPuck schreef:Het lijkt wel of echt iedere dalmateneigenaar vers geeft of gaat overstappen!!!!!Er zijn volgens mij verhoudingsgewijs erg veel spikkels op BP, veel meer dan je in het echte leven tegenkomt!![]()
![]()
AstridStraver schreef: Er zijn volgens mij verhoudingsgewijs erg veel spikkels op BP, veel meer dan je in het echte leven tegenkomt!Omdat spikkelbaasjes zo verstandig zijn!!
EstherVanPuck schreef: Omdat spikkelbaasjes zo verstandig zijn!!Aha - typeer de spikkelbaasjes en je ziet wijze mensen?![]()
![]()
![]()
AstridStraver schreef: Aha - typeer de spikkelbaasjes en je ziet wijze mensen?Ze hebben wel sneller huidproblemen heb ik soms het idee, of dat komt omdat je dat sneller ziet door de korte witte vacht. En diarree he, die hoor je ook vaak. Maar of dat alleen voor dalmaten geldt?? Geen idee eigenlijk.
Kan het ook zijn dat spikkels verhoudingsgewijs slechter op brokken reageren?
EstherVanPuck schreef: Ze hebben wel sneller huidproblemen heb ik soms het idee, of dat komt omdat je dat sneller ziet door de korte witte vacht. En diarree he, die hoor je ook vaak. Maar of dat alleen voor dalmaten geldt?? Geen idee eigenlijk.Met een kortharige voornamelijk witte vacht zie je dat soort klachten wel eerder dan bij andere rassen en ik kan me ook voorstellen dat je het korter wilt 'aankijken' omdat het er sneller vies en/of vervelend uit ziet.Of het verhoudingsgewijs vaker voorkomt zou een rasvereniging moeten weten.