We hebben hem uit Limburg opgehaalt, dus heeft hij 2,5 uur in de auto gezeten, voorin tussen de voeten, 1 keer gespuugt en verder lekker liggen slapen. De keren erna dat we met de auto weggingen, hebben we hem met Tara achterin de kofferbak(hoedenplank er uit dan kunnen we ze gewoon zien en kunnen zij ons zien) gedaan, dat is de plek waar ze in de auto horen, dus daar moest Jamie gelijk maar aan wennen.
De eerste week zat hij te blaffen en janken achterin, we hebben het advies gekregen dat te negeren, en dat hebben we gedaan. Na een dikke week hield dat op en ging hij gelijk liggen wanneer we hem achterin zette. En toen is het zware kwijlen begonnen. Er is verder niets naars gebeurt in de auto, waarvan hij geschrokken kan zijn.
Op kleine stukjes, korter dan en half uur, is het alleen heel erg kwijlen, bij langere stukken, begint hij wel te spugen. Nu stoppen we op langere ritten na 20 minuten, lopen even een rondje, en dan gaan we weer verder. Dan blijft het bij kwijlen.
Nou vind ik het erg vervelend voor jamie dat hij steeds zo beroerd word in de auto, want we gaan zeker 5 keer per week met de auto weg, meestal om ergens te gaan wandelen, soms om naar de hondenschool te gaan of op visite. Maar dus meestal om leuke dingen te gaan doen.
Nu ben ik al bij verschillende mensen aan het rondvragen en op internet an het lezen, maar ik krijg verschillende adviezen, en weet eigenlijk niet wat het verstandigste is.
Advies 1: Gewoon negeren, naar de auto lopen, erin zetten en verder geen aandacht aan besteden(dan maak je er alleen maar iets bijzonders van en bevestig je z'n angst en zal het nooit overgaan), wat we nu steeds doen, maar wat nog niet echt helpt, of;
Advies 2: Heel langzaam opbouwen, in de auto gaan zitten, met alleen draaiende motor, eten geven in de auto, spelen in de auto, kleine stukje rijden, enz. kortom, veel aandacht aan de auto besteden en hem geruststellen (das dan toch bevestigen van de angst, en hij rijd al aardig wat weekjes mee in de auto en er is niks engs gebeurt, en Tara ligt ook rustig te slapen achterin.)
Advies 3: Middel tegen reisziekte geven

Wat zijn jullie ervaringen met wagenziekte bij jonge honden of wat lijkt jullie verstandig.