Pauline schreef:
Bedankt Lizzy, ik heb het gelezen. Echt veel wijzer ben ik er niet van geworden, maar ik kan er wel mee uit de voeten.
Ik houd het voorlopig op zo'n 100 gram lever per 2 weken, lijkt me geen probleem. De jongens mogen zo'n 280 gram orgaanvlees per week, dus daar kom ik mooi mee weg. Blijft er ook nog ruimte voor een pensdag en af en toe kippenhartjes en -maagjes, lamshart of testikels.
In dit onderwerp staat wat de hond nodig heeft aan vitamine A. Lever bevat heel veel vitamine A. Dus qua vitamine A zou jij ook met 20 gram per week meer als genoeg geven.
Nou, raw feeding gaat uit van 4% lever omdat het gemiddelde kleine prooidier ongeveer voor 4% uit lever bestaat. Maar een grote prooidier bestaat voor minder uit lever (eerder richting de 1%).
Dus ik wilde er eigenlijk mee aangeven dat vitamine A wise je wel iets minder als 4% mag geven. Ook qua groot prooidier-wise is 4% dus erg veel. Dus als je 280 gram orgaanvlees per week mag geven (is dat 15% van het totaal) dan zou 1/3 daarvan lever mogen zijn. Ongeveer 90 gram per week. En volgens mij is ietsjes minder dus ook geen probleem en kom je al een end met bijv. 60 gram per week voor teckels.
Pffff, OK, misschien heb ik het errruggg ingewikkeld gemaakt... ik dacht "kom, laat ik wat achtergrond informatie geven"