Mien schreef:
Mien is gelukkig weer hersteld van die lamskop. Ze heeft daarna pens, kipfilet, rundergehakt, kippelever en groentehap op. Dit afgewisseld met brok. Als de brokken op zijn wil ik helemaal overschakelen. Maar ik merk dat ik nogal geschrokken ben van het lamskopavontuur en eigenlijk niet goed weet hoe verder. Met name qua afwisseling. Kippenek en vleugel gaat goed maar ik heb ook nog kalfsribben (met veel vlees eraan) liggen en wijtingen, maar ik durf niet.
Wijting kun je ook goed malen of in stukken knippen. Kalfsbotten kun je ook natuurlijk nog even in de vriezer laten liggen! Komt vanzelf weer joh!
Afgelopen week heeft ze nog een keer gespuugd (leek gewoon water) en ze poept erg weinig.
Weinig poepen is dus heel normaal! Dat hoort erbij wanneer je echt voer voert! De hond verteerd namelijk het grootste deel van de voeding die je geeft.
Mijn man begon al dat als ze over een paar weken nog zo sukkelt hij ermee wil stoppen....
.
Maar ik begrijp het niet... wat loopt ze te sukkelen dan? Is ze ziek?
Ik wil het absoluut doorzetten maar weet even niet goed wat ik haar nou al wel en niet voorkan schotelen. Alleen kip en orgaanvlees biedt te weinig afwisseling. Dus HELP!
Nee, kip en orgaanvlees is inderdaad wat weinig maar je kunt heel prima voorlopig even alleen kippenbotten blijven voeren hoor! Wat denk je dat er voor gemalen bot in kant en klaar versvlees zit? Kip. Dus jouw hond wordt echt niet ziek als je voorlopig even alleen kip geeft. Dit kun je later uitbreiden met andere zachte botten zoals parelhoen, eend, konijn, fazant, etc. En als dAt dan ook lekker gaat: dan durf je ook heus wel weer botten van grotere dieren te geven. Hoewel dat overigens geen must is hoor.
Verder kun je nu toch gewoon langzaam andere vleessoorten gaan voeren (spiervlees) zoals lam, schaap, geit, rundvlees (kopvlees bijv), kalkoen, etc.?
Nou, als je nou (voorlopig dus) kippenbotten + spiervlees van diverse diersoorten + orgaanvlees van diverse diersoorten + wat groente + wat vis + wat eieren voert: dan komt je hond echt niks te kort en gaat het toch prima?
Het enige wat ik wel bedacht kreeg was om kant en klaar vers erbij te geven om misschien wat makkelijker te wennen.
Zal jullie weer zeer dankbaarzijn voor adviezen. Misschien allemaal wat suffig maar op dit moment maak ik het niet best, ben continu moe en kan soms de meest voor de hand liggende dingen niet meer verzinnen
.
Tja.... je kunt ook kant en klaar gaan voeren... Maar ik zou niet zo goed weten waarom je dat zou doen?