Moderator: Lizzy
Wanda schreef: Zal wel weer een stomme vraag zijn maar wat versta je dan onder spiervlees precies?Kopvlees,alles wat je aan lappen bij de slager kunt kopen, zoals sucade lappen,sudderlappen,soepvlees,hacheevlees, riblappen,snijlingen, het vlees dat aan ribben zit, gehakt, tartaar biefstuk enzovoort
Tineke
sylvia schreef: Kopvlees,alles wat je aan lappen bij de slager kunt kopen, zoals sucade lappen,sudderlappen,soepvlees,hacheevlees, riblappen,snijlingen, het vlees dat aan ribben zit, gehakt, tartaar biefstuk enzovoortBedankt nu heb ik een goeie lijst om verder te gaan.
Noukie schreef: Kan ik bij de slager gewoon vragen om "kopvlees"? Weet hij dan wat ik bedoel?Nee, de gemiddelde slager zal je geen kopvlees kunnen leveren. Je moet daarvoor bij de kleine slachterijtjes zijn die ook aan particulieren leveren.
En snijlingen, is dat snijdsel...wat overblijft na het snijden van mooie lapjes?
Volgens mij verkopen ze dat hier gewoon, dan heet het bv runderreepjes...á bijna 10€/kg![]()
Scooter schreef: Oke, weer een vraagje van mij nu weer. Kopvlees valt volgens mij onder vleesbot. Ik ga Scooter dus 60% vleesbot geven, 15% orgaanvlees, 15% groenten en 10% toevoegingen (eieren vitamines oliën?). Maar waar reken ik dan eventueel dat snijsel waar jullie het hebben onder?? Of het bovengenoemde gehakt?? Dat valt toch niet onder vleesbot, of moet ik bij dat vlees dan zo'n zogenaamd "kaal" bot gaan geven??Kopvlees valt niet onder vleesbot. Kopvlees is puur spiervlees. Het is het spiervlees dat van de schedel is verwijderd. Snijdsels/snijlingen zijn de stukjes vlees die de slager overhoud wanneer hij lapjes vlees snijdt. Deze snijlingen is dus ook puur spiervlees.
Scooter schreef: Oke da's zo weer een stuk duidelijker voor me. Maar ik kan niet zo snel zien hoe dat nou zit met het percentage spiervlees dat je dan zou moeten geven.... SorryHet hangt er een beetje vanaf volgens welke methode je wilt voeren. Als je Ian Billinghurst's methode volgt, dan geef je ongeveer:En natuurlijk ook hardstikke bedankt voor alle info die ik hier krijg!!!!!