Zwarte walnotentinctuur is een traditioneel middel tegen parasieten. Het gaat dus niet om de "juglans regia" die overal in Europa te vinden is, maar om het variant "juglans nigra"die in Oostenrijk en in de VS te vinden is. De tinctuur wordt van de schil gemaakt.
Ik ben ooit bij een lezing geweest van Dr. Veronica Carstens, de vrouw van de voormalige Bundespräsident van Duitsland. Zij is met haar stichting zeer geengageerd op het gebied van homeopathie en natuurgeneeskunde in Duitsland (
www.naturundmedizin.de).
Men vroeg haar na de lezing wat zij voor zich zelf deed om gezond en sterk te blijven (ze was toen al oud maar een pittige, taaie dame). Ze trok een vlesje zwarte walnotentinctuur uit haar zak en zei: "Ik heb een heleboel huisdieren. Om ons allemaal gezond te houden neem ik 2 - 3 keer per week 3 druppels zwarte walnotentinctuur en mijn dieren ook. Meer niet. Dat is het hele geheim."
Dus, Marissie, ik denk dat die homeopath van je vriendin het goed gezien heeft. Je geeft dat middel dus niet eenmalig aan de dieren om te ontwormen, maar je blijft het regelmatig geven om te voorkomen dat parasieten ueberhaupt een kans krijgen.
De toxiciteit hangt, zoals bijna altijd, van de dosering af. Als je 2 druppels eventueel met iets water verdunt, dan is het niet schadelijk voor ze.
Misschien heb je hier wat aan.
Groetjes,
Irm