Sorry voor mijn late reactie
@ Ursula > paardenvlees wordt hier niet gegeten. En ik heb al geprobeerd te 'dealen' maar dat is niet echt gelukt. Voor lamsribben met vlees, voor normale klant, is het 9.40€/kg. Voor ons (en wij zijn familie van de buurwinkel van de beenhouwer) is hij gezakt tot 7.5€/kg. Het goedkoopste vlees dat ik zou kunnen krijgen is 5.60€kg. Nu, op zich niet veel, maar wij hebben voorlopig maar 1 loon, en daar moeten wij winkelhuur, huishuur, elektriciteit en dergelijke mee betalen. Onze eigen voeding, niet zoveel omdat wij 6/7 bij mijn schoonouders gaan eten...

Maar dat afval, toeme dak er nie aan gedacht heb (blond he

). Ik zal mijn ventje es sturen se...

Bedankt voor je raad alleszins.
@ 202 Spots > Dat het niet geslaagd is om vlees bij kale botten te doen, daar ben ik mij bewust van... maar ik heb voorlopig geen andere keuze. En als Filou zo zijn bot/vlees verhouding binnen krijgt, waarom dan niet?
@ Thunder > Bedankt voor je uitleg. Ik wist dat dus niet. In mijn ogen is vlees vlees... of het nu kip, kalkoen of rund is.
@ Angélique > Ik heb Filou al redelijk wat van die botjes gegeven de voorbije weken... en dat ging heel goed hoor. Hij beet ze in stukjes, maar slikte ze niet in 1 stuk door. Alleen met de kippevleugels heb ik wat last. Die zou hij wel in 1 keer binnenslikken.

Met die bonito-viskoppen, dat ging ook niet soepel... Bij het kauwen maakte hij een heel raar geluid. Misschien wat te groot voor hem om te beginnen. De volgende snij ik in 2 of 4.
Nog een laatste minuscule vraagje. Daar die lamsribben praktisch kaal zijn, hangt echt heel weinig vlees aan, is het dan eigenlijk nodig dat ik die nog invries? Kan ik die niet gewoon bewaren in het bovenste vak van mijn koelkast? Het weinige vlees dat er aan hangt, droogt uit heb ik de indruk.
Bedankt voor al jullie hulp, raad, en reacties. En nogmaals mijn excuses voor het late antwoord.