Nou, ik ben dus ook geen fokker en weet er dus uit ervaring de ballen van. Dus als je denkt dat ik onzin klets dan leg je het gewoon naast je neer.
Ik ben het met Lizzy eens dat Billinghurst wel erg rijkelijk met supplementen strooit. Met name de levertraan zou ik persoonlijk heel voorzichtig mee zijn, vit A en D kun je makkelijk overdoseren.
Over het bijvoeren van koolhydraten zijn de meningen verdeeld, en veranderlijk. Mogens Eliasen vond eerst dat het moest maar is inmiddels van mening veranderd, dit naar zijn zeggen door informatie die hij van veel barf-voerende fokkers had gekregen. Die zeiden volgens hem dat het prima zonder ging en dat ook de pups niet zoals hij in de eerdere versie van zijn boek meldde pap en brinta hoeven te krijgen in de afspeenperiode.
Als je toch koolydraten wilt voeren zou ik persoonlijk voor de lichtverteerbare gaan, dus havermout en rijst. Kan volgens mij zilvervlies of bruin zijn voor de vit. B, maar als het puur om het koolhydraat gaat is witte rijst ook prima. Andere granen zijn veel zwaarder te verteren (probeer zelf maar eens gekookte tarwe of rogge, dat zit na een week nog in je darmen

). Gepelde gerst (gort) kan weer wel.
En pompoen is prima evenals bataat (lekker!)
In bietjes en winterpeen zit ook vrij veel koolhydraat.