Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hiram
#414343
toen ik de recentie over het boek: food pets die for van Ann Marin las stond er ook bij dat ze geheel tegen de manier van raw voeren is op de manier van Dillinghurst.
dat vond ik nogal raar van iemand die zo begaan is met het lot van vele huisdieren en honden in het speciaal wereldwijd.

dus stuurde ik haar een vraag via de mail waarom het dan niet goed is om honden rauw te voeren en kreeg het volgende antwoord:

Hello Hiram van Rossem,

I am opposed to the raw diet (BARF) by Ian Billinghurst or other people
promoting this method of feeding. My opinion is based on over seven years
of research and interviews of pet owners and veterinarian professionals,
various fields, from all over the world. There is no documented research to
show that this is a healthy diet and in fact I have heard from many, many
people who have had pets become extremely ill or die when fed raw meat.

You have to remember that our pets have been domesticated for hundreds of
thousands of years and have eaten the residue of the diet of man. Since the
inception of fire this has been a cooked diet.

I've cooked the meat in the diet I feed my pets for well over fifteen years
and all have lived very long and healthy lives.

If you feel the raw diet works for your pets by all means feed it to them.
As for myself, it is a diet I would not feed my pets.

Sincerely.
Ann

wat denken jullie hiervan?
want dit is nogal verwarrend om dit te horen van iemand die zo fel is tegen commerciele hondevoeding.
Door hiram
#414359
ze is zeker duidelijk in wat ze geloofd :)
ik vind het alleen zo vreemd dat iemand die het beste wil voor honden tegen de barf manier is want dat lijkt me wel t beste.
Door conleeuw
#414375
hiram schreef: ze is zeker duidelijk in wat ze geloofd :)
ik vind het alleen zo vreemd dat iemand die het beste wil voor honden tegen de barf manier is want dat lijkt me wel t beste.
ja maar jij begrijp toch wel dat net zo overtuigd als jij ben van Barf, zij is van zelf koken voor haar hond, dan kan je wel met elkaar de nietus wellus spelletje gaan spelen, maar ik denk dat jij jouzelf niet wil laten overtuigen van haar methode en zij zal omgekeerd dezelfde gevoelens over Barf heb. Ik vindt dat je iemand dan moet respecteren, jij ben het er niet eens mee, jullie zijn het wel samen eens dat brokken troep is. ;D
to each his own ;D
Door 202spots
#414387
hiram schreef: toen ik de recentie over het boek: food pets die for van Ann Marin las stond er ook bij dat ze geheel tegen de manier van raw voeren is op de manier van Dillinghurst.
dat vond ik nogal raar van iemand die zo begaan is met het lot van vele huisdieren en honden in het speciaal wereldwijd.
De naam is Ann Martin en Ian. Billinghurst ;)
wat denken jullie hiervan?
Niet veel.... gewoon precies 't antwoord wat je van Ann Martin kan verwachten.
Door Lizzy
#414724
Weet je wat het is? Ik heb haar boekjes ook. En er staan best nuttige dingen in (die overigens nauwelijks op de Europese situatie van toepassing is dus in dat opzicht vrij waardeloos zijn). Dus daar lees ik het voor en de rest? Nou ja, daar van denk ik "tuurlijk. Doei". Ann is gevraagd of ze cijfers wil presenteren. Hoeveel honden zijn ziek geworden? Hoeveel honden zijn dood gegaan? Die cijfers moet ze nog steeds geven en da's toch al een jaar of vijf geleden (dus je kan niet zeggen dat ze er nog geen tijd voor heeft gehad)......

Overigens, dacht jij dat als er honden bij bosjes dood gingen op rauw vlees dat wij allemaal blind rauw vlees zouden blijven voeren? (Bibi en Rodi bestaan geloof ik al meer als 30 jaar). Wat ze schrijft over evolutie is natuurlijk helemaal krankzinnig lachwekkend. Dat een hond gedomestiseerd is zegt nog niks over zijn spijsverteringssysteem hoor. Wij hebben ook jarenlang gemeend koeien koeien te moeten voeren. Heeft dat de koe ineens carnivoor gemaakt? Welnee! Dat we de hond een paar jaartjes gekookte troep voorschotelen: dat heeft dus niks aan zijn spijsverteringssysteem veranderd hoor. Volgens mij moet je Donath eens gaan lezen! Toen we in NL nog geen brokkies hadden voerde iedereen rauw vlees aan zijn hond!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door