Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Solange
#409788
Is Quinoa goed om in de voeding te gebruiken? Quinoa is weliswaar een graansoort maar met volwaardige eiwitten. Dus vleesvervangende eiwitten.
Door conleeuw
#409801
Solange schreef: Is Quinoa goed om in de voeding te gebruiken? Quinoa is weliswaar een graansoort maar met volwaardige eiwitten. Dus vleesvervangende eiwitten.
Ik heb er nog nooit van gehoord ???
Door Solange
#409808
Quinoa is een uiterst eiwitrijk voedingsmiddel, dat veel verschillende vitaminen en mineralen bevat en een hoog ijzergehalte heeft. De zaadjes van quinoa hebben een naar verhouding heel lange kiem, en daar zit de meeste voedingswaarde in. Het gewas wordt oorspronkelijk in het hooggebergte van Zuid-Amerika geteeld, maar zou, voor zover ik weet, ook heel goed in het Nederlandse geteeld kunnen worden. Ik weet niet of dit momenteel in ons land gebeurt. Misschien weet een andere Forum-bezoeker dit wel? Voor wie er meer over wil weten: o.a. in oude nummers van het in Amsterdam uitgegeven tijdschrift Vruchtbare Aarde is er vrij uitgebreid over Quinoa geschreven.
Door Lizzy
#409820
Wij eten een paar maal per week quinoa. Heerlijk. Het is een heel klein beetje bitter. Als tafelrestje kan het best aan honden gegeven worden maar het is en blijft graan dat door honden niet optimaal verteerd wordt.
Door conleeuw
#410013
Lizzy schreef: Wij eten een paar maal per week quinoa. Heerlijk. Het is een heel klein beetje bitter. Als tafelrestje kan het best aan honden gegeven worden maar het is en blijft graan dat door honden niet optimaal verteerd wordt.
Ok, maar het valt onder koolhydraten, en dat is nou net iets wat ik niet mag/kan eten :(
Door Lil
#410227
Lizzy schreef: Wij eten een paar maal per week quinoa. Heerlijk. Het is een heel klein beetje bitter. Als tafelrestje kan het best aan honden gegeven worden maar het is en blijft graan dat door honden niet optimaal verteerd wordt.
Klinkt goed. Waar krijg je zoiets en een lekker receptje misschien??? (voor mij dan he)
Door Lizzy
#410229
Lil schreef: Klinkt goed. Waar krijg je zoiets en een lekker receptje misschien??? (voor mij dan he)
Voor jou, nee, dan is het goed ;D

Lust je graag bonen en kapucijners?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door