Hey!
Ik had zo eens gedacht: zou ik gehakte kunnen rollen tot kleine balletjes en dit dan in de over drogen? Zo heb ik gedroogde gehaktsnoepjes voor Lady...zou dat kunnen?
Moderator: Lizzy
Sofie schreef: Ik had zo eens gedacht: zou ik gehakte kunnen rollen tot kleine balletjes en dit dan in de over drogen? Zo heb ik gedroogde gehaktsnoepjes voor Lady...zou dat kunnen?Alles kan...het is wel zeker dat de gedroogde gehakt uit elkaar valt, dus wanneer je hele kleine krummeltjes wil gaan voeren is 't prima.
Sofie schreef: Dus misschien dan maar best een eitje ertussen.....hangt een beetje van jezelf af, de een wil het droog genoeg hebben dat het niet meer nat aanvoelt maar nog "sponsig" aanvoelt, de ander wil het bijna bikkelhard hebben, hoe langer je droog hoe harder het wordt, maar volgens mij, hoe droger, hoe langer houdbaar buiten de vriezer, ik gebruik het als knaagstukjse, dus bij mij bikkelhard. Je kan de snoepjes in de vriezer bewaren en dan in porties ontdooien om te gebruiken. Lizzy is hier een expert in,
Nog een vraagje: wanneer weet ik wanneer het gehakt voldoende gedroogd is?
Alba schreef: Heb je een oven of een droger? Op de droger gaat 't nl prima, ook zonder eitje erdoor. Volgens mij zijn er ook mensen die het in de koekenpan doen op laag vuur.Ik heb de droger gebruikt, maar misschien kwam het doordat de balletjes te groot waren ( of het lamsgehakt te vet?)
Alba schreef: Ik heb toen kleine balletjes gedaan, omdat ik ze wilde gebruiken voor de training. 1,5 - 2 cm doorsnee denk ik. Er kwam wel veel vet uit, maar de balletjes zelf waren vielen niet uit elkaar. Ideaal, ik brak ze in 4-en zonder dat ze gingen kruimelen! Ik had rundergehakt, dus het kan idd aan het lam liggen misschien.Hihi, da's de enige knop die ik ooit heb ontdekt om foto's te plaatsen, zou niet weten hoe het anders moest
Off-topic: dank je 8). Oude foto van Alba (ze was daar 17 weken en nu al 10 maanden!) maar ik heb net ontdekt dat je op Photobucket ook een edit-knop hebt!
*milik* schreef: Hihi, da's de enige knop die ik ooit heb ontdekt om foto's te plaatsen, zou niet weten hoe het anders moestTot nu toe deed ik alleen maar uploaden en vanuit daar 't linkje gebruiken, maar je kan onder edit een heleboel leuke dingetjes ermee, effectjes enzo. Nooit eerder op gelet
OT: heb net het gehakt MET ei in de droger gedaan, althans,een gedeelte want ongeveer een kwart is daarnet van het aanrecht gejat! Heeft-ie nog nooit gedaan dus het moet wel bijzonder lekker zijn......
Alba schreef: Tot nu toe deed ik alleen maar uploaden en vanuit daar 't linkje gebruiken, maar je kan onder edit een heleboel leuke dingetjes ermee, effectjes enzo. Nooit eerder op geletWacht even, dat bedoel ik met de editknop.
On topic: je weet in elk geval dat 'ie lekker vind! Alba haalt 't niet in 'r hoofd wat te jatten nadat ze ooit een lamskotelet pikte en toen achterna gezeten is door een héél boze vriendlief (ik stond opvoedkundig in m'n broek te piesen van de lach om een hoekje).
Ik ben benieuwd hoe je ballen worden. We krijgen nog wel eens lamsgehakt van mijn schoonouders maar de laatste lading was denk ik al schaap ipv lam dus ik vind 't zelf niet zo lekker dus ik denk dat Alba mazzel gaat hebben.