Waarom is het eigenlijk niet goed om teveel organenvlees te geven?
Kan een paar biergisttabletjes kwaad. Vitamines B zijn goed voor haar,huid,nagels.
Moderator: Lizzy
Solange schreef: Waarom is het eigenlijk niet goed om teveel organenvlees te geven?Mijn mening: Orgaanvlees bestaat uit een zeker eiwit-patroon en bevat zekere vitamines en mineralen. En dat is anders als bijv. vlees of bot. Wanneer je nu teveel orgaanvlees voert, dan voer je teveel van dat specifieke eiwit-patroon en de vitamines en mineralen. En omdat je teveel van het een voert, voer je automatische te weinig van het ander. En zo raakt de balans uit het totaal aan voeding zoek.
Kan een paar biergisttabletjes kwaad. Vitamines B zijn goed voor haar,huid,nagels.
wenne schreef: Hoe sta je tegenover hart in het geheel van orgaanvlees, Lizzy (en andere mensen )?Het eiwitpatroon van hart komt toch niet echt overeen met spiervlees. Maar goed, als je teveel hart voert, dan vind ik het voer net zo goed niet in balans als dat je teveel van iets anders voert.
Ik bedoel maar: hart is natuurlijk een orgaan, maar toch weer anders dan lever, nieren, milt, ... want tegelijk ook weer een spier... 't Zit zo'n beetje tussenin, van lever en dergelijke heb ik steeds zoiets van: écht niet teveel geven, maar van hart vind ik het dan weer iets minder nauw steken. Maar dat is maar zo'n beetje mijn gevoel, ben wel benieuwd naar jullie mening daarover
sylvia schreef: Ik voer niet alle orgaan, long en milt zoiezo niet omdat daar weinig waardevols inzit, lever niet omdat ze dat niet lusten nieren blieven ze hier ook niet dus blijft over hart en pens die eten ze wel, van zowel schaap,rund en kip.Hoe 'vervang' je dan de lever?
Solange schreef: Is lever niet van deze soort dat men er eigenlijk toch beter niet met overdrijft. Lever als orgaan is toch een "zuiveringsmachine" en daar blijft toch veel ongezonds in zitten.. een beetje een vuilbakske met smerige restjes?Lever bevat in grote hoeveelheden: vitamine A. Maar ook bevat het vitamine D, E, B's en C en K. En zink, selenium, ijzer. En vetzuren (volgens mij zowel omega 3 als 6). Niertjes bevatten dit ook, maar dat bevat minder vitamine A.
Wat voor waardevols biedt de lever meer tov andere organen?