Lizzy schreef:
Lintwormen krijgen ze bij mijn weten via vlooien.
Rauwe gemalen pompoenpitten hebben ook een wormafdrijvende werking. Je kunt een paar keer per week een paar gemalen pompoenpitjes geven. En tja verder toch gewoon gezond blijven voeren met rauwe verse voeding. Af en toe een goed/geschikt bot, vlooienkammen en eventueel een kuurtje probiotica (gezonde/gunstige bacterieen. Deze versterken de darm).
er zijn verschillende soorten lintworm, de meest voorkomende bij onze huisdieren komen inderdaad van vlooien, maar er zijn ook andere mogelijkheden... bijvoorbeeld:
Name Final host Intermediate host
Taenia ovis Dog Sheep
Taenia multiceps Dog Sheep
Taenia serialis Dog Rabbit
Taenia hydatigena Dog Sheep, ox, pig
Taenia pisiformis Dog /Cat Rabbit
Taenia taeniaeformis Cat Mouse / Rat.
Dus als jou hond een muis heb gegeten kan het ook, of een besmette konijn..... dan hoeven ze niet de hele karkas op te eten, al proeven ze even aan een karkas kunnen ze zo'n besmetting oplopen.
Maar de meest voorkomende is zeker van vlooien. Pompoen pitten heb ik zelf nog nooit gebruikt, maar ik heb wel van verschillende mensen gehoord dat het goed werkt tegen een wormbesmetting, er zijn ook worm middelen die effectief zijn in de bestrijding van lintwormen.
success ermee.
Oh ja, de lijstje boven wil niet zeggen dat de dieren die erop staan die in onze voedsel keten komen besmet zijn met lintwormen, ik wilden alleen laten zien dat er andere gastheren zijn dan alleen maar vlooien. Onze vlees wordt goed gecontrolleerd !!!