Zo onderhand ben ik nu al 4 weken aan het kammen zuigen en uitwassen. De honden hebben niet veel vlooien maar ik vang er iedere dag wel 1 of 2. In deze 4 weken heb ik zo ongeveer 60 vlooien gevangen. Ik heb dit nog nooit eerder gehad; de mijne hebben nooit vlooien. Waar ze ze vandaan hebben mag Joost weten. Ws een egel in de tuin.
Vandaag heb ik Ecol style middelen gehaald; de shampo en de omgevingsspray. De mevrouw in de winkel was niet op de hoogte van de werkzame stof en dacht dat het vergif was. Ik heb even gegoocheld en de werkzame stof Spiritus Saponatus bleek verzeepte alcohol te zijn. Dit tast het schild van de vlo aan waardoor ze dood gaan. Er staat op de verpakking dat het helpt tegen vlooien teken en hun eitjes en larven...Ik heb ook nog met Eco style zelf gebeld want ik wilde 100% zeker zijn dat het geen gif bevatte met het oog op Spike. Het is was gifvrij werd me verzekerd. Alledrie zijn ze onder de douche geweest; de kleden voor de zoveelste keer gewassen, Alles gezogen en de manden en omgeving gesprayd. Daarna de auto helemaal uitgemest en ingespoten. Ik ben benieuwd......
Ik ben nu na 4 weken kammen, wassen en zuigen de wanhoop nabij.....