Filou schreef:
Ik vraag mijn schoonmoeder constant om hem overdag even buiten te laten, maar die is er wat bang van. Ze ziet filou heel graag, maar dezelfde tijd ook bang. Ze is ook bang, dat als ze hem buitenlaat, en hij een poes of hond ziet, dat ze hem dan niet kan houden en hij achter de beestjes aan zal lopen. Ik kan hem nog terugroepen, maar zij niet. Zij reageert dan met een schelle stem, terwijl ik al 100x gezegd heb dat ze een zware stem moet opzetten.
Ik vind het ook heel zielig voor hem. In de zomer was ik een maand thuis, en toen ben ik veel met hem gaan wandelen. Maar nu dus niet meer. Hij is het wel gewoon. Toen ie pup was tot ongeveer 4-5 jaar, was er de hele dag ook niemand thuis.
En een oppas en creche... dat ga je hier niet vinden. Ik woon nl. sinds vorig jaar oktober in Turkije. Ik denk dat 75% van de bevolking de straat oversteekt als ze een hond zien. Echt waar... zonder overdrijven... Ze steken gewoonweg de straat over. Zelfs als hij aan de leiband is. Ik laat filou hier zelfden los rondlopen.
ik vindt het een grote opdracht voor iemand die bang is van een hond, of liever dat zij de hond niet kan houden als hij wat zie, om dan deze hond te moeten uitlaten. Diepe stem of schril stem doet er dan niet zoveel aan toe.
Ik werkten ook lange dagen, maar stond ruim een uur eerder op om een uur met mijn hond te gaan wandelen/ rennen smorgens (om 5 uur) nou zeg ik niet dat jij dat moet doen, maar overweeg dan in ieder geval om zelf smorgens voor werk even de tijd te nemen om je hond een beetje uit te laten, en anders savonds bij thuiskomst, dit kan heerlijk ontstressend werken