Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bounty
#395235
Mijn hondje staat nu op Bibi, vanaf 10 weken. Hij is nu 15 maanden en heeft vooral 's avonds last van jeuk. Nu heeft hij weer iets nieuws namelijk jeuk op zijn ooglid. Hij heeft al een antibiotoica kuurtje gehad en pilletjes tegen de jeuk. Door antibiotica is zijn oog niet meer dik, maar nu is de kuur afgelopen en begint het weer opnieuw. Zijn ooglid begint weer rood te worden en hij heeft weer last van jeuk.

Ik wil geen chemische troep meer geven. Heeft er iemand suggesties wat ik hem wel kan geven?

Ik heb chlorella in huis zal ik dat proberen?

Ik kreeg via via dit adres:

EMI-BIO
vitamins & nutraceuticals
klokkeveld 14
3980 Tessenderlo

Heeft iemand ervaring met EMI-BIo?

Groetjes Bounty
Laatst gewijzigd door Bounty op vr 30 sep 2005, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danou2004
#395391
chlorella ken ik niet maar heb voor danou toen de tijd een tube cavasan gehad dat is een oogzalf tegen rode oogleden.dat moest je op de oogbol druppelen zodat de hond met de ogen ging knipperen en zo goed verspreid werd en dat heeft wel geholpen.het moest in de ogen gedaan worden vlak voor het uitlaten zodat ze er niet aan kunnen komen en tegen de tijd dat je terug bent is het ingetrokken.vraag de da er eens naar misschien dat dit dan helpt.succes!
Door Lizzy
#395523
Bounty schreef: Mijn hondje staat nu op Bibi, vanaf 10 weken. Hij is nu 15 maanden en heeft vooral 's avonds last van jeuk. Nu heeft hij weer iets nieuws namelijk jeuk op zijn ooglid. Hij heeft al een antibiotoica kuurtje gehad en pilletjes tegen de jeuk. Door antibiotica is zijn oog niet meer dik, maar nu is de kuur afgelopen en begint het weer opnieuw. Zijn ooglid begint weer rood te worden en hij heeft weer last van jeuk.

Ik wil geen chemische troep meer geven. Heeft er iemand suggesties wat ik hem wel kan geven?

Ik heb chlorella in huis zal ik dat proberen?

Ik kreeg via via dit adres:

EMI-BIO
vitamins & nutraceuticals
klokkeveld 14
3980 Tessenderlo

Heeft iemand ervaring met EMI-BIo?

Groetjes Bounty

Wel vreemd dat het reageert op antibiotica! Er zit dus een ontsteking-kje? Ik kan eerlijk gezegd niet bepalen wat er aan de hand is en wat zou helpen. Chlorella is prima om de weerstand te verhogen, maar waarschijnlijk niet genoeg om een ontsteking te doen verdwijnen. Je zou eens zilverwater of calendula tinctuur kunnen proberen om op het jeukend stukje ooglid te brengen en dan inwendig kun je best chlorella geven. Vooral goed na zo'n AB kuur! Denk ook aan probiotica!
Door Femke
#395540
danou2004 schreef: chlorella ken ik niet maar heb voor danou toen de tijd een tube cavasan gehad dat is een oogzalf tegen rode oogleden.dat moest je op de oogbol druppelen zodat de hond met de ogen ging knipperen en zo goed verspreid werd en dat heeft wel geholpen.het moest in de ogen gedaan worden vlak voor het uitlaten zodat ze er niet aan kunnen komen en tegen de tijd dat je terug bent is het ingetrokken.vraag de da er eens naar misschien dat dit dan helpt.succes!
is cavasan geen caf-alf? Dan zit er antibiotica in hoor, dus dat zou ik inet te vaak geven ivm resistentie ;)
Door Bounty
#406923
Zijn ooglid is niet meer zo rood, maar nu heeft hij ook bultjes/puistjes. Eerst zijn ze rood, daarna worden ze zwart (soort korstje denk ik). Ongeveer zo groot als een halve erwt.

De Da zegt dat het van binnen uit komt.
Hmm dan geeft hij weer antibiotica en pilletjes tegen jeuk.

Ik wil hem nu een kuurtje Chlorella geven en alleen Bibi Lam-rijst. Ik heb Bibi gebeld en de vrouw zei dat er alleen lamsvlees en rijst inzit. Ik weet dat eend-rijst van carnibest beter is, maar mijn hond lust echt geen eend, net zoals bij konijn. Hij kijkt ernaar en loopt dan weer weg of komt terug en speelt ermee.

Weet iemand hoelang ik zo'n kuurtje Chlorella moet geven?
Door tvs
#406928
staat op de pot ,langzaam opbouwen en tot de klachten over zijn, dan weer afbouwen
heb het zelf nog nooit langer dan twee weken gebruikt
Door tvs
#406929
waarom ga je niet naar een homeopatische dierenarts, voor dit soort kwalen werkt het vaak prima.
Door Bounty
#406937
Daar heb ik ook aan gedacht, maar kon geen Da's vinden die ook homeopaat zijn. Weet jij misschien waar ik lijsten kan vinden met adressen?
Door Bounty
#407052
Heel erg bedankt voor de link. Ik zie dat er twee in de buurt zitten. Breda en Klundert :) Ik ga het zo bespreken met mijn vriend en dan maandag bellen en informeren.

Groetjes Bounty
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door