Moderator: Lizzy
roger schreef: <<Zou het NIET opnieuw invriezen alhoewel diverse testen hebben bewezen dat voedsel voor de hond met een gerust hart kan worden ontdooit en opnieuw worden ingevroren....desnoods 3x LOL LOL.<<Hé je brengt me op een idee !
Heb het altijd al gedaan Paul, de poelier houd voor mij konijnenkoppen en voorpoten bij aan een stuk.
Al diegene die ie heeft kiepert ie in een emmer in zijn diepvriescel en ik haal ze één maal per maand op, laat ze half ontdooien , trek ze uiteen en vries ze onmiddellijk terug in.
Idem dito met lappen schapevlees, vlees dat voor menselijke consumptie, vers en voorverpakt in de winkelrekken heeft gelegen en waarvan de verkoopsdatum ten einde is.
Word opgespaard en ingevrozen in blokken van 10 kilo die ik dan voor een prikje ophaal en op dezelfde manier verwerk zoals hierboven.
Je hoeft ze niet helemaal terug te laten ontdooien Renate, gewoon zover tot je ze uit mekaar kan pulken en dan kan je ze prefect terug invriezen , zonder enig risico.
Trouwens hoe denk je dat vlees eruit ziet dat twee of drie weken in een vleesput heeft gezeten, dé methode van vlees bewaren pakweg 40 jaar geleden,(en nu nog) en waar honden met heel veel plezier van aten.
Gr.
roger