eefje schreef:
wat krijgt een hond normaal voor entingen als je zeg maar gewoon komt en niet weet wat ze erin spuiten?
wat zit er in de coktail?
en wat enten jullie nog wel?
onze hond moet in mei en ben even alvast aan het uitzoeken wat er wel en niet meer moet.
in zijn boekje staat het volgende:
'04 heeft ie gehad;vanguard 7(cpv-lepto) en vabguard7 (da2pi)groen stickertje
'05 vanguard (cpv-lepto)
ik heb geen idee wat dit voor enting is dus ik hoop dat hier iemand mij een beetje op weg kan helpen.
onze andere hond moet in oktober voor de 1e keer voor de jaarlijkse enting en ben ook een beetje benieuwd of jullie dat doen en wat er dan geent word.
ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.
groetjes eefje
Welke entingen de hond krijgt hangt helemaal af van de dierenarts. Want ondanks dat de Nobivac cocktail voor 2 jaar geregistreerd staat voor Parvo/Hondenziekte/HCC zijn er zat dierenartsen die er ieder jaar deze cocktail in spuiten (en dat is dus Parvo, Hondenziekte, HCC, Para Influenza) + lepto. Voor alle fabrikanten gelden overigens andere registratie (beschermings) duren.
In Vanguard CPV-Lepto zit volgens mij:
Hondenparvovirus en Lepto (ziekte van Weil).
Vanguard 7 (da2pi) bevat:
Hondenparvovirus
Hondenziektevirus
Hondenadenovirus
Hondenpara-influenzavirus
Dus met andere woorden is je hond in 2004 met de cocktail ingeent + Leptospirosis (en dubbel parvo?) en in 2005 gevaccineerd met Parvo en Leptospirosis.
Dus in 2006 zou deze hond weer aan de beurt zijn voor de cocktail + lepto (als je de wetten wilt volgen - ik ent zo zelf niet. Ik zou een titers voor Parvo/Hondenziekte laten doen en al dan niet alleen Lepto laten enten).
Je andere hond: ik neem aan dat deze hond zijn puppy-entingen heeft gehad? Dan zou hij nu in aanraking komen voor een cocktail + Lepto. Ik zou zelf dus maximaa titers voor hondenziekte/parvo doen en alleen lepto laten enten.