Vanavond hadden de hondjes een maal van vuile pens, biogarde en gf-mix en een kalfsstaart.
Ik ben in de keuken bezig en zie ineens Barousse verschijnen, ze slikt heftig, haar borstkas is opgezet, buik is compleet ingevallen, haar ogen tranen en ze probeert af en toe te kotsen. Shit! denk ik die stikt in een stuk bot. Ik trek haar bek open, haar tong is dik en blauwig. Ik ben boven haar gaan staan en heb twee maal hard haar ribbenkast ingedrukt met mijn armen, waarop ze flink piepte maar godzijdank kwam na de tweede keer een golf kots met voedsel naar buiten zetten, bot incluis. Ook een hoeveelheid hard slijm waar je u tegen zegt. Zij begon direct aan deze tweede kans en heeft met mij als strenge coach het bot stuk voor stuk gekauwd en niet als 1 stuk naar binnen gewerkt.
Ze was, denk ik, begonnen met het dunne stuk en het dikke stuk is blijven steken. Maar wat afgrijselijk, je hond zo stikkend te zien. Ik heb behoorlijk staan nashaken, het is dat ze er zelf heel kalm over deed nadien maar benauwd heeft ze het echt wel gehad.
Ik hoop nou maar dat ze voortaan wat kalmer gaat eten en echt kauwt.
Ze zijn behoorlijk gulzig geworden van barfen, vooral zij. De beide heren houden het beschaafd alhoewel ook Bolke er wel een handje van heeft dingen die hij echt lekker vindt veel te gauw te willen doorslikken.
Hebben jullie dit ook weleens gehad met je honden, wat is eigenlijk wijsheid in zo'n geval, wat ik deed is meer geluk dan wijsheid en wellicht is dat helemaal niet de reden dat ze uiteindelijk het voedsel uitkotste.