Moderator: Lizzy
Aura schreef: Ik lees steeds over inactieve en actieve omega 3 of 6 vetzuren. Maar wat is nou het verschil tussen actief en inactief?Actief is voor onze honden een vetzuur van dierlijke afkomst. Deze wordt direkt opgenomen in het lichaam.
Aura schreef: Ik lees steeds over inactieve en actieve omega 3 of 6 vetzuren. Maar wat is nou het verschil tussen actief en inactief?Het een moet nog in het lichaam omgezet worden (niet-actief) en het ander kan direct opgenomen worden door het lichaam (actief).
Sofie schreef: Is het eigenlijk noodzakelijk dat je een hond deze extra's geeft?Dat ligt eraan. Als je zelf samenstelt en je geeft veel kip en weinig vette vis/noten/groentes: dan is het raadzaam om omega 3 vetzuren te geven. Als je een versvlees geeft waar al vis of lijnzaadolie in zit: dan hoef je in principe geen extra omega 3 vetzuren te geven. Olie als borage olie kan in sommige gevallen raadzaam zijn. Bijv. bij huidproblemen wil een beetje extra borage olie nog wel eens goed helpen.
Sofie schreef: Ik dacht niet dat er in Duck vis of lijnzaadolie zit. Dus best wat visolie ernaast bijgeven?Kan. Mag. Maar ik mag aannemen dat Duck op een andere manier heeft gezorgd voor een juiste omega 3/6 vetzuur balans? (lijnzaadolie misschien?).
Aura schreef: Dank je Lizzy! Ik begin het al bijna te snappenIk heb geen idee. Ik kan me wel iets voorstellen dat iemand niet tegen vis kan. Maar niet tegen alles waar maar omega 3 vetzuur in zit...? Dat vind ik op zich wel wat vreemd.... Tenzij iemand gewoon niet goed tegen vet in het algemeen kan misschien?
Kan het trouwens zijn dat iemand niet tegen Omega 3 kan? Ik ken iemand die niet tegen vis kan en ook niet tegen andere dingen waar omega 3 inzit. Of zou het dan met dat archidonzuur te maken kunnen hebben?
Lizzy schreef: Kan. Mag. Maar ik mag aannemen dat Duck op een andere manier heeft gezorgd voor een juiste omega 3/6 vetzuur balans? (lijnzaadolie misschien?).Owja uiteraard....