Moderator: Lizzy
Kruimel schreef: Nomen est omen, of zoietsOeps ... mijn hond heet Boef , maar hij eet gewoon zijn groentes hoor! Zonder yoghurt, ei of wat dan ook, zelfs als ik alleen groentes in de bak doe, de bak wordt netjes schoon gelikt. Boef heeft alleen spikkelpoten.
202Spots schreef:Heel herkenbaar, van de week gaf ik ze voor het eerst wat gekookte bloemkool en het was hap-slik-weg!!!!! En met vragende ogen smeken voor meer
Ze vinden gewoon stukken rauwe groentes als tussendoortje OOK heel lekker hier, 'n stuk broccoli of bloemkool doen ze 'n moord voor, stuk koolraap of gewone wortel is ook vreselijk lekker,komkommer, courgette en ga maar door, alle hardere groente zijn ze gek op, maar blad groente word niet zo erg gewaardeerd.
Doedels schreef: Wat eten jullie Dalmaten het eerste op als je vlees met groentemix geeft?Meestal schep ik het vlees of de vis (bijvoorbeeld kippennekken/ -karkassen, kopvlees of sardines) even door de groentemix, dus dan komen ze de groenten vanzelf tegen als ze gaan kauwen. Maar soms, zoals van de week, doe ik gewoon een flinke schep mix in de bak, beetje hüttenkäse en een flinke lap kopvlees (met ribje na). Sam begon meteen aan het vlees, maar Bruin wist niet echt (want de eerste keer) wat hij met zo'n bonk aan moest. Hij gooide het dan ook uit zijn bak en heeft met smaak de groenten opgegeten . Heb toen het vlees maar even in wat behapbaarder stukken gegeven en toen ging het vlot naar binnen... Dus ik geloof niet echt dat hij een voorkeur voor groenten heeft, maar dat het meer uit de omstandigheden voortkwam.