Ik zit al een tijdje met de volgende vragen.
Toucha en Pino krijgen allebei Carnibest. 1 (soms 2) dagen in de week, stel ik zelf samen. Deze maaltijden bestaan bijvoorbeeld uit: Kippenhartjes, levertjes, maagjes, runderhart, gemalen pens, ribrunderlappen, lamslapjes, lamshart, kalfsnier, lamsbal, kippennekken, lamsribben, kippenbouten of vleugels, yoghurt, groentemix, eitje. (niet allemaal tegelijk natuurlijk)
Nou ben ik me er van bewust dat hier een hoop orgaanvlees bij zit en ik lees hier vaak dat je beter niet zoveel orgaanvlees kunt geven als je ook KVV voert.
Maar wat voor spiervlees kun je nog meer geven? Liefst waar je ook een beetje makkelijk aan kunt komen, want geit of eend kom ik helaas zelden of nooit tegen en konijn alleen rond de kerst.....Het enige wat ik nu dus geef is runderlap of lamslapjes. Kassa
Of kan dat orgaanvlees niet zoveel kwaad 1 keer per week? Grote lappen pens durf ik ook niet meer te geven, nadat Pino er een keer bijna in gestikt is.
Vleesbotten vind ik nog altijd een beetje eng. Ik houd ze altijd voor ze vast. Nou heb ik de laatste tijd gemerkt dat toucha de ochtend nadat ze zo'n bot heeft gehad, vaak wat gal spuugt met wat kleine stukjes bot er in.
Kan ik dit nu beter niet meer geven? Of kan het geen kwaad. Want als ik dit soort botten niet meer geef, dan weet ik helemaal niet meer wat voor spiervlees ik moet geven? Ik geef trouwens wel altijd wat grote stukken vlees voordat ik botten geef.
Van vis gaat Toucha trouwens ook over haar nek. Ik heb het al meerdere malen met verschillende soorten geprobeerd, maar ze kotst ze allemaal weer uit. Heel eet ze het zowieso al niet, dus ik snij ze in stukken, maar ook dat komt er dus weer uit.....Alleen uit blik, dat gaat wel goed .
Het verhaal is wel wat lang geworden, maar ik hoop dat iemand nog wat goede tips voor me heeft. Alvast bedankt