Hoihoi,
Vanavond at ik in mijn eentje en omdat ik niet een hele stronk broccoli op kan besloot ik de rest aan de honden te geven. Voorheen gaf ik beide honden een helft waar ze heerlijk op gingen liggen knagen maar heb inmiddels begrepen dat ik beter kan pureren ivm de harde celwanden van de plantencellen.
We hebben alleen helaas geen blender, alleen een keukenmachine met van die hakmesjes dus die heeft vrolijk 5 minuten staan joelen (had er naast de broccoli ook nog een appeltje ingedaan, krijgen ze normaal ´heel´)
Toen ik dacht dat dat ding klaar was met hakken bekeek ik de puree eens goed en kwam tot de conclusie dat het geen puree was (zoals aardappelpuree) maar heeeeeeeel kleine stukjes. Ik heb het niet aan de honden gegeven maar in het vriesvak gepletterd omdat ik eerst ff wilde vragen of dit wel goed is. De groenten zijn ongeveer zo fijn gehakt als kristalsuiker, is dat klein genoeg? En mag ik er voor beide honden nog een gekookt aardappeltje doorheen doen?
En kan ik dit toevoegen aan een complete versvoeding of is it een aparte maaltijd (mag er dan ook een rauw eitje bij?)
En op mijn gevoel afgaan kan ik nog steeds niet zo goed
Femke