[quote="EstherVanPuck"]
Oke, de pens is net verdeeld in juiste porties. Verder ligt er in de vriezer CB, nog wat makreel en kip. Nu gaat onze weekplanning er ongeveer als volgt uitzien:
In de ochtend, en voor Storm de middag, altijd CB (dit is Natuur en Lam/rijst).
1x per week vis (als de makreel op is, gaan we even zoeken naar zalmkoppen etc)
1x per week kip (karkassen en nekken)
2x per week pens (koe, schaap)
Daarnaast nog twee keer een rauw eitje en visoliecapsule en af en toe wat yoghurt erbij..
Misschien dat we nog een adresje hebben voor hart, maar laten we het even hier bij houden tot we zeker weten vaste adressen hebben.
Is dit een gezonde verdeling? En moet ik nu al groentemixen gaan maken of krijgen ze nog voldoende binnen met de CB? Kortom, graag opmerkingen, tips (of een schouderklopje

)
[/quote]
Volgens mij zit er in de natuurmix van CB al een ruime hoeveelheid pens. Ik denk dus dat je zeker niet meer als 2 keer per week pens moet geven. Aangezien er ook kip in CB zit, zou het ook heel mooi zijn als je de kip of pens eens af kon wisselen met iets dat niet in CB zit. Ik noem maar wat: eendennekken of hele parelhoenen (en die in stukken knippen voor de spikkels) of konijn. Een (1) keer per week vis is natuurlijk fantastisch. Zalmkoppen of hele sardientjes passen ook heel goed op het menu! En een rauw eitje, yoghurt, e.d. is ook perfect! Groentemix hoef je niet persee te geven maar je kunt wel je restjes groentes van je eigen maaltijd aan de honden geven, bijv. gemengd met de pens. Je mag natuurlijk ook wel rauwe/gepureerde groentes met de pens geven! Dat combineert erg goed omdat de bacterieen in de pens de cellen van de groentes nog verder afbreken zodat deze nog beter verteerbaar worden.
Dus ga vooral zo door Esther

!