ook ik heb problemen gehad met een hond die erg mager werd/was (zie topic "tips voor een minder magere hond")
omdat wij er thuis niet uitkomen om full-time vers/barf te voeren heeft het dus denk ik bij Ace langer geduurd voor hij aan de verminderde hoeveelheid koolhydraten gewend was
maar inmiddels zit hij weer op ruim 35 kilo en zie je bv zn ribben ook niet meer als hij ergens ingespannen staat te snuffelen
Ik ben hem niet nog meer gaan voeren (op de vers dagen, hij kreeg al 1 kg) en van schapen vet raken ze hier niet aan de dunne, maar verstoppen ze, dus dat was ook geen succes

wel ben ik op de brokken dagen extra gaan voeren, sochtens krijgen ze een handje, dat is een volledige maaltijd (200 gram) geworden voor Ace en savonds dus ook, maar dan wat meer (300 gram) verder ben ik hem op de brokken dagen als ik uit mn werk kwam bij gaan voeren met vlees, dus als ik uit mn werk kom krijgen ze een lamshartje met lekker veel vet er nog aan of een stuk vlees van vergelijkbaar gewicht (ongeveer 200 gram) wat lekker vet is
dit heeft bij Ace heel erg goed geholpen (inmiddels ruim 2,5 kilo bij gekomen)
Verder gaat Ace (eerst Ace proberen, Damien heeft nl minder problemen qua gewicht) over op een brok die veel minder koolhydraten bevat (18,8% itt de 36,5% in zn huidige brok) en nu ga ik dus kijken of dit ook nog helpt zodat hij makkelijker zn energie eruit kan halen.
Misschien kan je inderdaad proberen volgens het satin-ball recept je hond zwaarder te krijgen maar hou er dan rekening mee dat als je daar mee stopt hij weer moet wennen aan minder koolhydraten en dus weer wat gewicht kwijt kan raken (was voor mij een reden om dat dus niet te doen, ondanks dat ik de koolhydraat rijke brok ernaast voer)