Mijn hond (Lester) is nu 12 jaar. Is het voor de hond nu nog wel goed om over te stappen op andere voeding. Ik weet dat nooit te laat is om over te stappen op dingen die beter zijn, maar hij is deze voeding niet gewend.
Hij zit veel met zijn darmen en huid (allergie) voor bepaalde voeding en "lekkers". Mijn zus werkt bij een slagerij en ze nam wel eens een lekkere bot voor hem mee. Hij wil er niks van weten. Ook vlees (hebben het wel eens geprobeerd om uit blik te geven) lust hij niet. Zou hij nu nog wel aan deze (Barf) kunnen/willen wennen denken jullie.
Daarbij komt nog een kleine opmerking. Ik ben zelf vegetarier/veganist. Ik ben dus niet geschikt om slachterijen bij langs te gaan. Als er nog een levend dier staat moet ik die dan ook wel meenemen naar huis (omdat ik het niet over mijn hart kan halen het geslacht te zien), dus dan heb ik het huis zo overvol, haha. Nee, even serieus. Ik vind het zelf geen prettig idee om naar een slachterij te moeten. Slagerij zou ik geen probleem mee hebben. Ook het inknippen van vleugels en magen van de op te eten beesten staat mij een beetje tegen. Is niet echt wat voor mij. Kunnen jullie mij misschien ook tips geven om het voor mijzelf wat minder heftig te kunnen maken?
Voor de katten wil ik wel veranderen van voeding. Het is wel zo dat onze ene poes last heeft van blaasgruis en hiervoor speciale voeding krijgt. Daarnaast vangen ze alle 3 (1 laat het voor zich vangen en eet het dan op) wel veel muizen en vogels. Onze kater eigenlijk niet zo. Alleen als de hond een muis gevangen heeft en die heeft gedood, dan komt hij hem halen om op te eten. Wel krijgen ze af en toe vis dat ik vers voor ze koop. Hier kan ik ook wel wat tips voor gebruiken?
Het liefst wil ik eigenlijk vlees (of hoe ik het noemen moet) van dieren die een goed leven hebben gehad voor hun dood. Dus van bijvoorbeeld een biologisch bedrijf. 1 dags kuikens en andere dieren die echt van de bio industrie komen wil ik niet voeren. Ik ben hierop tegen, dus wil dit niet bewust verder in de hand werken.
Eigenlijk ben ik dus gewoon een moeilijk geval. Maar ik ga wel een poging doen om het mijn dieren qua voeding beter te maken.