Mijn honden, een Border Collie van 3 (20 kilo) en een bastaard van 7 jaar oud (29 kilo), krijgen Farmfood en af en toe, gemiddeld 1 dag in de week Carnibest. Ik lees nu al een aantal jaren over Barfen en ben nu zo ver dat ik het zelf wel eens wil proberen. Maar mijn man vindt het enigszins onzin om veel geld aan hondenvoer uit te geven. Zelf ben ik wel tevreden over Farmfood. De honden zien er goed uit, zijn fit en vrolijk en nooit ziek. Toch zou ik best willen barfen en het lijkt mij dat dat ook steeds makkelijker wordt tegenwoordig, omdat veel slagers weten dat hondenbezitters graag rauw vlees willen voeren. Tenminste, ik denk dat je 10 jaar geleden nog raar werd aangekeken als je vlees voor je hond wilde hebben. Nu plaatsten ze ze hun bestellijsten al hier.
Maar goed, als ik het zo inschat denk ik dat Barfen helemaal niet zo duur hoeft te zijn en misschien wel goedkoper kan dan brokken. Is dat zo?
Nog even over mijn man, hij houdt veel van de honden en heeft best wat voor ze over, maar is niet overtuigd van de verschillen tussen slechte en minder slechte brokken en tussen minder slechte brokken en diepvriesvlees. De honden zijn immers gezond en nooit ziek? Hij vraagt zich dus af of hondenbrokken nu echt zo slecht zijn.
Voor 2 honden ben ik nu ongeveer een halve kilo FF per dag kwijt, is nog geen euro per dag. Is het mogelijk om voor een euro per dag (of minder) goed te Barfen? Ik heb een auto en reis voor mijn werk dagelijks zo'n 100 kilometer heen en 100 kilometer terug en ik zou dus makkelijk even om kunnen rijden voor ingredienten.
Wie-o-wie kan mij daar wat over vertellen?