Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Hoe komt het dat ze zo mager is? Hoe zwaar is ze en hoe zwaar zou ze mogen zijn? Eet ze misschien nog maar pas vers?Ze is een windhond achtige, ze hoort ongeveer 40 kilo te wegen, ik weet niet precies wat ze weegt, maar ze weegt nu zeker geen 40 kilo.
conleeuw schreef: nee ze is niet ziek geweest. In December is ze ziek geweest (diaree, geen energie) maar daar was ze al weer bovenop. Ze is wel loops geweest in Junie, maar haar vorige loopsheid heeft niet zo'n erge en langdurige effect op haar gehad.Ik weet niet maar volgens mij zegt de vorige loopsheid niet altijd wat over de nieuwe loopsheid. Het kan best zijn dat ze daar toch last van heeft.
Femke schreef: voeg anders ook wat extra schapenvet toe aan haar eten. Helpt hier altijd als een treinDat is een goed idee, zal ik doen en ik heb nog wat in huis, ik heb net bij alle slagers gevraagd of ze rundervet hadden, maar is bij ons in dorp nergens te krijgen.
conleeuw schreef: Moet ik ze nu wel eerst weken zoals in de nederlandse recept sta? en zo ja, waarin, koud water of warm water?In de original recept worden die kleine zakjes met gelantine poeder gebruikt en dat word er zo als poeder doorheen gedaan.
conleeuw schreef: en dan nog, mag ik honing ipv stroop gebruiken of is dit een no-no?Ik vind rauwe honing beter. Daar heeft een hond nog wat aan. Anders ahornstroop. Dat bevat ook nog wel wat goede dingen.
Lizzy schreef: Ik vind rauwe honing beter. Daar heeft een hond nog wat aan. Anders ahornstroop. Dat bevat ook nog wel wat goede dingen.Volgende keer, ik heb toch nooit supermarkt honing in huis.