Ai foto bewerken
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ai foto bewerken
Waar kun je nou makkelijk en gratis een foto bewerken. Ik zou bij deze foto een natuurlijke achtergrond (iets met planten) willen. Ik heb dat nog nooit met AI gedaan, maar nou wil ik het proberen en alles werkt met accounts enzo.
- Felix de border
- 1-ster

Re: Ai foto bewerken
Heb je google Gemini op je gsm? Daar zou het ook mee moeten lukken. Ik heb daar vorig jaar mijn kerstkaartjes mee ontworpen. 
Nee dat heb ik niet. Zal eens kijken of ik dat erop zetten wil. Dank je!
Chat vragen 
Jaaaaaaaa
Maar welke chat dan? Chatgtp?
Maar welke chat dan? Chatgtp?
Ja, de gratis chat gpt.
- Charlie Angel
- Moderator
MOOI!
Hier is AI ook wel echt fantastisch voor he 
Ja ik vind het geweldig. Al hoor ik het geloof ik als echte fotograaf vreselijk te vinden. Maar he, je moet met de tijd mee!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Tegelijkertijd vind ik dit ook het grote probleem met AI: je kunt nooit meer zeker weten of een foto ook datgene toont wat er gefotografeerd werd. Foto's bewijzen of ontkrachten niets meer. Niet erg als het om cavia's in het groen gaat, maar ik kan wel een paar scenario's bedenken waarin dat wel een probleem is
Dat is zeker zo Anne! Het is vaak nauwelijks van echt te onderscheiden. Dit is leuk, maar als het gaat om wereldnieuws is het steeds lastiger om te beoordelen wat je moet geloven.
Dit is onschuldig en dat vind ik leuk. Maar ik deel dezelfde angsten. Een paar weken geleden was ik bij mijn vriendin. Ze zegt "wat vind je van dit nummer?". Dus ik luister naar de muziek en zeg "wow, mooooi". Ze zegt "zo mooi, ik wilde het gedraaid hebben op mijn crematie. Kom ik er verdorie achter dat de zanger niet bestaat en het nummer en de muziek en het zingen gedaan is door AI!!!".
Niet te geloven. Oordeel zelf maar.
"Zanger": Benny Rivers.
"Song": Step by step in Time
https://www.youtube.com/watch?v=zSGhyrF7YVo
We waren echt diep teleurgesteld en ook gewoon boos.
De musical "we will Rock you" gaat over een wereld met alleen nog AI muziek en een wereld die wordt geregeerd door de organisatie global soft
Ik merk wel dat ik steeds meer AI gebruik. Zelf met name van Google in de zoekmachine. Maar ik vraag ook met regelmaat een collega die claude heeft ingericht met allemaal sector specifieke regelgeving om te controleren of een document compleet is. Wel erg fijn want dan krijg je overzicht terug met afwijkingen inclusief referenties waardoor je zelf kan beoordelen of je het zelf ook afwijking vind.
Vanuit de Europese AI verordening is nu wel de transparantie verplichting actief. Een maker moet nu daarom duidelijk aangeven dat iets is gemaakt met AI. Probleem is natuurlijk dat kwaadwillenden dat nooit zullen doen
Of een AI tool goed is in het genereren van afbeeldingen is heel verschillend per tool. Zeker wanneer je een afbeelding gaat vragen met de Friese vlag
Ik merk wel dat ik steeds meer AI gebruik. Zelf met name van Google in de zoekmachine. Maar ik vraag ook met regelmaat een collega die claude heeft ingericht met allemaal sector specifieke regelgeving om te controleren of een document compleet is. Wel erg fijn want dan krijg je overzicht terug met afwijkingen inclusief referenties waardoor je zelf kan beoordelen of je het zelf ook afwijking vind.
Vanuit de Europese AI verordening is nu wel de transparantie verplichting actief. Een maker moet nu daarom duidelijk aangeven dat iets is gemaakt met AI. Probleem is natuurlijk dat kwaadwillenden dat nooit zullen doen
Of een AI tool goed is in het genereren van afbeeldingen is heel verschillend per tool. Zeker wanneer je een afbeelding gaat vragen met de Friese vlag
Ja absoluut, daarom schrijf ik ook dat het hiervoor fantastisch is, maar niet dat AI zelf fantastisch is. Want het heeft ook veel nadelen. En ik weet nog niet waar dat heen gaat, ik kan me wel meer revolutionaire veranderingen herinneren die voor veel onrust en paniek heb en gezorgd maar uiteindelijk gewoon positief waren (ha, ook voor nu vrij simpele, vrouwenstemrecht bv, daarmee zou de wereld ook ten einde zijn opgeschreven). Dus ik hoop maar dat dat hiermee ook goed komt, maar sceptisch ben ik wel.Anne in Zweden schreef: di 29 sep 2026, 16:01 Tegelijkertijd vind ik dit ook het grote probleem met AI: je kunt nooit meer zeker weten of een foto ook datgene toont wat er gefotografeerd werd. Foto's bewijzen of ontkrachten niets meer. Niet erg als het om cavia's in het groen gaat, maar ik kan wel een paar scenario's bedenken waarin dat wel een probleem is![]()
Echt he, het is zo perfect gemaakt.Lizzy schreef: di 29 sep 2026, 17:41 Dit is onschuldig en dat vind ik leuk. Maar ik deel dezelfde angsten. Een paar weken geleden was ik bij mijn vriendin. Ze zegt "wat vind je van dit nummer?". Dus ik luister naar de muziek en zeg "wow, mooooi". Ze zegt "zo mooi, ik wilde het gedraaid hebben op mijn crematie. Kom ik er verdorie achter dat de zanger niet bestaat en het nummer en de muziek en het zingen gedaan is door AI!!!".
Over een tijdje weten we helemaal niet meer of het journaal door een AI persoon wordt gepresenteerd of nog door mensen. Het is en wordt nog veel enger allemaal vrees ik.