Ik voer al KVV, vers en barf vanaf ongeveer 1998, dus ik heb ruime ervaring met vele verschillende honden, omdat ik altijd herplaatsers heb. Er zijn er een heleboel opgeknapt met het juiste voer ! Altijd enorm geholpen door dit forum.
Nu woon ik inmiddels 5 jaar in Hongarije en bijv. KVV is niet tot nauwelijks te krijgen of niet te betalen. Barf produkten kocht ik in de supermarkt. Na vele problemen eindelijk nu een leverancier van Barf produkten gevonden. De goede verhouding en vleessoorten kunnen verkrijgen, want bijv pens en alle organen worden hier gewoon gegeten. Dus ik blij en mijn Duitse Herder Kado ook blij.
Toen kwam Floris bij ons wonen een Friese Stabij van 10 1/2 jaar. Zijn hele leven brok van slechte kwaliteit en met graan gekregen. Rode huid, jeuk, dof, lelijke vacht zag er niet mooi uit.
Na een half jaar stond hij op Barf en het ging super, prachtige witte, glimmende vacht, (met zwarte glimmende vlekken) geen rode bulten, geen bruine huid, geen jeuk (januari dit jaar). Ik ben wel met hem bij de DA geweest ivm zijn tanden, die in het verleden al problemen gaven . Ik voerde al IJslands zeewier en kreeg een gel tegen het enzym wat hij blijkbaar bij zich draagt, zij vond het wel meevallen en door de barf zagen ze er ook al beter uit.
Van de zomer begon ik problemen te bemerken, hij is nu dus 11 1/2 jaar.
Hijgen na het eten, (eerst denk je nog dat het de warmte is), hij had wel een flink kluif bot gehad. Terug gegaan naar kippenvleugeltjes en ribjes ipv hardere botten. Rundvlees kan hij niet tegen, dan gaat hij hijgen en jeuken. Dus ook niet de vuile runderpens waar we zo blij mee waren Gekookt rundvlees gaat ook niet. Nu ga ik vloeken in de kerk, want ik heb tegen mijn principes in, een goede vleesbrok gekocht met 70 % vlees
Dit combineerde ik met vers vlees en dat ging goed. Ja, geloof me, echt tegen alles in waar ik al jaaaaaaaren in geloof.
Deze brok mag met vlees gemengd worden. Nu geef ik bv 2 vleugeltjes, beetje verschillend orgaan, filet (kip, kalkoen, varken, hert, eend, soms konijn).
Groente en ei krijgen ze paar keer per week. En dan 1/4 brok (mijn DH niet hé, alleen senior Floris)
Zag weer problemen dus geen vleugeltjes en de filet gekookt, dat ging goed.
Nu heb ik fijn gemalen eendenvlees waarvan ik vermoed dat er wel wat bot in kan zitten. Ik weet: bewerkt bot is taboe ! Misschien stomme vraag, maar dit kan ik dus niet koken hé?
Rauw heeft hij er last van. Maar alleen kip, kalkoen en af en toe varken en konijn filet is te weinig variatie.
Vroeger in NL voerde ik zeker wel 7 diersoorten, hier is het niet te krijgen of je betaald een vermogen, dat gaat niet helaas.
Ik heb hem ook een tijdje "golden Paste" gegeven om hem te ondersteunen. Als supplement krijgt hij Eminent Chondro CBD en Eminent Dental care.
Ik maak nu een "soep' voor hem getrokken van botten, filet vlees er in, nadat de bouillon gezeefd is, dan groente erbij (biet,wortel, bladgroente etc). Dit gaat dan door de brokken.
Denken jullie dat ik zo bang moet zijn voor tekorten?
Ik wil barf geven en rauw....maar het gaat niet meer bij hem volledig.
Bedankt als iemand dit verhaal al heeft willen lezen en super als je een reactie wilt geven. Groetjes Yvonne