Hoi hoi,
Ik heb het volgende probleem: mijn Frans Bulletje heeft waarschijnlijk een voedselallergie ???. Ze krabt voordurend aan alle plekjes waar ze bij komt het is zelfs zo erg dat ze kale plekjes krijgt en wondjes .
Ze is nu 10 maanden en toen we haar kochten hebben we haar eerst nog de doorsnee puppybrokken van de handelaar gevoerd samen met het diner 8). Er was niets aan de hand. Toen heb ik haar een week vers vlees van Rodi gevoerd om de darmen te reiningen en ben ik over gestapt naar Prins brokken, toen begon de ELLENDE! Ze ging voordurend krabben en dronk zich te tifus .
Toen ben ik overgestapt naar Pedigree, ze dronk normaal maar bleef krabben. Na deze hebben we Bio Food genomen dat is zonder kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Het krabben bleef en ze kreeg wat haaruitval. Door het aanhoudend krabben ontstonden wondjes en zijn we naar de dierenarts gegaan. Hier kreeg ze een prik voor de allergie maar die kwam na twee weken weer terug dus moesten we van de arts Eukanuba Dermatosis nemen. Ze had weinig ontlasting wat goed is maar na 8 weken voeren (uiteraard zonder snoepjes of botjes) verminderde het krabben maar verdween niet.
Het is nogal duur voer en ik wil haar toch echt geheel van de allergie afkrijgen. Hierna hebben we Croq geprobeerd maar toen kwam de allergie weer helemaal terug. We zijn nu overgestapt op Bio Food Lam & Rijst in de hoop dat dit helpt.
Eigenlijk ben ik erover aan het denken om zelf haar voeding te gaan samenstellen en om daaruit eindelijke te weten te komen voor welk bestanddeel ze allergisch is.
Kan iemand mij raad geven? ??? Of kan iemand me een goed recept geven voor haar voeding, ze is 12 kilo.