Nooshi...
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Ingeborg1958
- 4-sterren

Nooshi...
.....moet naar de dierenarts. Ze heeft al enkele dagen een bult op haar rug. Waarschijnlijk gevochten.
Ik hoopte dat het weg zou trekken maar dat doet het niet. Lijkt mij gevuld met vocht en pus. Ze is niet ziek of sloom en ik mag er af en toe aan voelen.
Bij de dierenarts zal ze in pure woede ontbranden,want aan haar lijf geen polonaise. Als ze het voor elkaar krijgen moeten ze een roesje geven anders laat ze echt niks toe. Ben wel alvast begonnen met zylkene
Wish me luck!
Ik hoopte dat het weg zou trekken maar dat doet het niet. Lijkt mij gevuld met vocht en pus. Ze is niet ziek of sloom en ik mag er af en toe aan voelen.
Bij de dierenarts zal ze in pure woede ontbranden,want aan haar lijf geen polonaise. Als ze het voor elkaar krijgen moeten ze een roesje geven anders laat ze echt niks toe. Ben wel alvast begonnen met zylkene
Wish me luck!
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Nooshi...
Sterkte met de kleine tijger, en beterschap voor haar!
He jakkes, sterkte en beterschap!
-
frodo quin
- 5-sterren

Ai, hopelijk valt het allemaal mee. Succes!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Er zijn middelen die je kunt geven om ze minder angstig te maken voor de dierenarts. Dat is daar ook verkrijgbaar. Ik zou er zeker naar vragen vantevoren. Dat werkt dan kortdurend en snel.
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Vraag uit nieuwsgierigheid, waarom zou je dit niet afwachten? Als ze verder niet sloom is of er zichtbaar last van heeft. In principe kan het lijf dit zelf oplossen en het vocht/pus weer absorberen toch? Of verwacht ik nu teveel van het zelfgenezend vermogen van het lichaam
Bij mijn 1e katje heul heul lang geleden heb ik een keer een abces bij zijn oog zelf opgelost. Ik weet niet meer precies hoe ik daarbij kwam, is echt al heel lang geleden. Maar boven zijn oog zat een wondje/korstje en naast en onder zijn oog was het dik en opgezet. Ik heb het korstje losgeweekt en kon de pus er uitdrukken. Dit een paar keer herhaald tot het niet meer dik werd. In ruil voor kaas en worst stond hij dit soort van toe
Bij mijn 1e katje heul heul lang geleden heb ik een keer een abces bij zijn oog zelf opgelost. Ik weet niet meer precies hoe ik daarbij kwam, is echt al heel lang geleden. Maar boven zijn oog zat een wondje/korstje en naast en onder zijn oog was het dik en opgezet. Ik heb het korstje losgeweekt en kon de pus er uitdrukken. Dit een paar keer herhaald tot het niet meer dik werd. In ruil voor kaas en worst stond hij dit soort van toe
-
Ingeborg1958
- 4-sterren

Ik denk inderdaad dat ik het nog ff aankijk. Het lijkt iets te slinken nu ,en ze heeft er duidelijk geen last van. Verder is ze sterk en kerngezond.
-
frodo quin
- 5-sterren

Als een abces naar buiten open gaat kan je het inderdaad zelf behandelen. Goed schoonmaken en honongzalf er in. Als het naar binnen open gaat en fistels gaat vormen heb je wel echt een probleem.
Je zegt dat het slinkt. Is het langs buiten open gegaan? Indien niet zou ik echt wel naar de da gaan.
Je zegt dat het slinkt. Is het langs buiten open gegaan? Indien niet zou ik echt wel naar de da gaan.
-
Ingeborg1958
- 4-sterren

Ja het komt er naar buiten uitfrodo quin schreef: ma 20 okt 2025, 09:07 Als een abces naar buiten open gaat kan je het inderdaad zelf behandelen. Goed schoonmaken en honongzalf er in. Als het naar binnen open gaat en fistels gaat vormen heb je wel echt een probleem.
-
Ingeborg1958
- 4-sterren

De bult is nagenoeg weg, er is veel rommel uit gekomen. Nu heeft ze twee schone gaatjes . Ik probeer het voorzichtig schoon te houden, dat lukt redelijk goed met veel lekkers. Honingspray komt vandaag, hopelijk helpt dat bij de genezing. Gisteren deed het wel wat pijn bij haar, denk ik. Nu is ze weer in haar gewone doen. Alleen heeft ze huisarrest, daar protesteert ze wel tegen 
-
Ingeborg1958
- 4-sterren

Alles weer goed met Nooshi! Wondjes dicht,bult weg. Haar lijf heeft het prima opgelost 
Oh wat fijn! Dat is goed nieuws 
- Charlie Angel
- Moderator
Goed nieuws, fijn hoor!
Fijn zeg, gelukkig!
-
frodo quin
- 5-sterren

Fijn dat het goed genezen is. Ik zou het wel nog even in de gaten houden dat er geen infectie ingesloten is, maar hopelijk is ze er helemaal vanaf.